Jump to content

stereoåtta med am-bandet


bertronny

Recommended Posts

har nyss köpt en mustang -66gt Ht som har en stereoåtta i(som inte fungerar)är det någon som vet nå´n som renoverar å ev."hottar" upp den till fm-bandet eller tycker ni att låt den vara å sätt in en modern stereo dold istället , tack för svar/hälsn.bert från piteå

Link to comment
Share on other sites

tack för hjälpen ,ska ringa ULF B. imorgon ,men för att behålla ett historisk värde skall man då behålla den även om den inte funkar ,sjunker bilen i värde/vad säger en "värderingsman" vid utställning ifall man har hottat upp stereoåttan/många tankar å funderingar , men det är bäst å fråga innan man tar ett beslut// Bert

Link to comment
Share on other sites

ja ,mitt beslut blir nog det ,jag ringde Ulf B.idag och han sa att jag "tappar" banddelen vid uppdatering till fm-bandet ca pris 5-6tkr beroende på ifall jag ville ha självsökande,så tack för all hjälp ,samtidigt kan jag berätta att jag fick email från Power magazine å dom hade en tidning kvar från 1994 nr:5 där det omnämns om min "musse",kul vaa//hälsn.BERT

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
ja ,mitt beslut blir nog det ,jag ringde Ulf B.idag och han sa att jag "tappar" banddelen vid uppdatering till fm-bandet

Jag har en sådan Radio med stereo 8 (och Cougaremblem) .Satt i när bilen köptes.

Det konstiga är att jag trodde Benndorf fixat så jag har FM på min (förra ägaren hade lämnat bort den)

Jag har nämligen tillgång till både FM/AM OCH banddelen. Någon annan som gör dessa konverteringar i Sverige ? Kanske finns det lite olika modeller där vissa förlorar bandspelardelen. 5-6k låter väldigt mycket betalt för att få in ett litet extra kretskort med FM mottagare i. Och sedan går det inte att använda bandspelaren ... :roll:

De finns (har i alla fall funnits för ett par år sedan) att köpa som färdigt kit från USA för under tusingen. Kanske skall man börja konkurera med Benndorf för 3k eller nåt ... :)

Jag har precis själv servat bandspelaren nyligen och bytt drivrem bl.a. så nu spelar det fint på alla band jag har. Tjackade en hög från THOMAS här på forumet för ett par år sedan. José Feliciano, Simon & Garfunkel mm. :--

Link to comment
Share on other sites

Det ligger en liten firma som nog pysslar med gamla bilradioar (heter det så?) mellan Ödeshög och Vadstena, ett par km på hö. sida om man kommer från Ödeshög.

Har aldrig haft anledning att stanna men jag tror det står "Old Radio" eller nåt sånt på skylten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...