Jump to content

yoke till 28 splines toploader


Recommended Posts

Tack för informationen, då är det bara att leta åt en begagnad truckmellanaxel och börja bygga.

Stanley

Finns viss risk att en sådan är en s.k "vulkad" Alu.axel och dessa är lite svåra att bygga om.

Men om du inte tror det blir något problem så har jag en sån axel från en Econoline van över, som har suttit efter en AOD låda, enda felet med den är ett dåligt främre kors.

Link to comment
Share on other sites

Låter intressant. Jag måste kolla vad jag behöver för längd mellan korsen så att vi får kolla om det går att kapa den. Jag återkommer. Vet dy cad det är för storlek på korsen? 1310, 1330 eller 1350? Kan du mäta?

Stanley

Link to comment
Share on other sites

Ingen aning vad du menar med siffrorna, men om jag inte minns fel så är korset 92mm brett och lagerskålarna är 27mm i diameter.

Bytte till en C4 yoke på mitt projekt för att korset på en C4 yoke är 10mm smalare och det passade då på min kardan.

Link to comment
Share on other sites

Jag har en bra fungerande AOD och en lång komplett kardan liggande och även hela bilen - Econoline 250 XL 1990 som grejerna ligger i - stående om nån behöver nåt. Jag ville bara åt 351an.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...