Jump to content

hjälp med säkringar


Beercan

Recommended Posts

Tjipp tjopp allihopa!

Jag har numera intagit kroppsformen av en apa.

Att ligga o glo på säkringsdosan, så hag jag nu svurit att byta ut den.

Skratta ni, ger mej fan på atta som äger en mustang har svurit över denna placering.

Köpte säkringar på biltema, ett sådant däringa sortiment i ask.

Men inte fan stämde det med storleken, originalet skall vara någpt större än 20 mm, närmare 27 typ, om jag mätte rätt med skjutmåttet.

Men det hittar jag ingenstans att köpa...

Efter att ha forskat på internet, kom jag fram till att de görs fortfarande och går o köpa lite varstans i usa.

Men är detta en ovanlig säkring på bilar, eller en usa standard?

HJÄLP! nån som har forskat i det som har info om detta, nu har jag byggt en egen särking avde där i plast som finns att köpa, pillade bort glaset på den gamla o in med en sådan imellan.

Vad gör man inte när nöden slår på...

Mvh Klas

Link to comment
Share on other sites

Autozone hade alla säkringarna till min 69'a i sitt standardsortiment, och de hängde framme i butiken så det var bara att leta upp säkringsbeteckningarna i servicehandboken och köpa de säkringar (flera stycken, olika längd och amperetal) som skulle kunna behövas när bilen väl hamnat i Sverige.

Jag vet inte när de slutade använda glassäkringar i nya bilar i USA men det finns fortfarande många äldre bilar i trafik så säkringar (och glödlampor) finns att köpa lite här och där.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...