Jump to content

Nya bilen hämtad, Inte en Mustang, men ändå!!


ErikC

Recommended Posts

Jahopp, nu har man varit i Frihamnen och hämtat hem pärlan!!

Den går som en dröööm på vägen! Det märks att det är betydligt mer vrid i denna jämfört med min förra mustang, den går som fan faktiskt!

Så förutom att stanna på vägen och tanka (körde på ångorna) så åkte vi direkt till Skanstullsdäck och monterade på dom nya vinterdäcken på originalfälgarna (tack till dom för vi fick låna maskinerna!) , nu gäller det att vara lätt på gasen för antispinn lampan lös heeela vägen hem till garaget, längtar tills snön kommer!!!

En annan grej är kvalitetskänslan är ljusår från min förra Mustang, skinnet är tjockt, det är riktig alumium invändigt, dörrarna låter tjoff istället för skrammel osv. Jag älskade min Mustang coh ska köpa en 05:A strax, så jag dissar inte dom men min Cobra hade gått 11K mil och vart lite sliten innan ;)

En rolig grej var att när jag låg i 110 i sexan på E4:an så puttrade den på i 1500varv, sjukt jämfört med mussen med bytt utväxling som läg i typ 3000 varv

Beklagar för kvalitén på bilderna, mobilkameran var det enda jag hade, men det kommer komma finare bilder och film så fort bilen är inreggad!

Link to comment
Share on other sites

Coolt! grattis till en j-la cool bil. Jag gillar den skarpt, en riktig sleeper!

Säg till om du har vägarna förbi södern!!

Men, du behöver inte snö för att ha kul med den, det räcker med ett fett däckkonto!! :twisted:

mvh

Jocke

Link to comment
Share on other sites

Ja, säger samma sak här som på Zatzy, skitkul o se vad du hittar på med den!

Svarar här istället för på Zatzy (blev så mkt svar i den tråden), men självklart kan vi ta ut USA pärlorna när det kommer mycket snö sen, kan bli riktigt coola bilder :)

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...