Lars Oscarsson cmc383 February 9, 2007 Report February 9, 2007 Jag söker bilder på dragningen av tryckslang styrservo 69-70,har upptäckt ett problem på min Mustang där röret från tryck-fördelningsventilen tar i pittmanarmen vid fullt rattutslag vänster,en eller ett par bilder skulle hjälpa mig. Det tråkiga är att den nya tryckslangen troligen måste bytas dåskadan från pittmanarmen är ett hårt veck på röret vid nippelnsingång till tryckfördelningsventilen. Har någon en 69-70 med servostyrning så är jag mycket intresseradav bilder på slangdragningarna även om det är egna lösningar. Citera
Andreas Holmgren cmc924 February 11, 2007 Report February 11, 2007 Hej LarsAv en händelse så har jag tidigare tagit ett par bilder på slangdragningen runt reglerventilen till cmc 428 Stefan Puztai då han hade en liknande fråga.Bilderna är från min egen -70 FB och detta har funkat bra, dock har jag ändrat lite på slangarna mellan ventilen och cylindern sedan bilderna togs.Vad jag vet så ser just rörbiten innan pressningen på slangen lite annorlunda ut beroende på vilken tillverkare det är, så ibland får man justera genom att bocka på röret lite.Hoppas att bilderna kan hjälpa dig lite.mvh Andreas Holmgrencmc 924Landskrona Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 11, 2007 Author Report February 11, 2007 Tack Andreas.Jag skulle gärna vilja ha flera bilder, jag tror att detär nogot som är fel, möjligen är bockningen för senpå tryckslangen som går in i tryfördelningsventillen. Jag lägger ut en bild så får vi se om någon kan förstå mitt problem. Citera
Andreas Holmgren cmc924 February 11, 2007 Report February 11, 2007 HejDu är nog inne på rätt spår. Har för mig att bockningen på mitt rör är lite tidigare och jag vet med säkerhet att min inte tar i pitmanarmen.Om inte skadan är för stor på röret så måste det gå att kapa av en bit med rörskärare och få gjort en ny fläns. Det kan säkert en hydraulikfirma fixa.mvhAndreas Citera
Magnus Helsingborg February 11, 2007 Report February 11, 2007 HejJag har precis varit ute för samma sak på min-70 Mach1,reproslangen jagköpte på NPD var för lång mellan nipplen och böjen,tänkte först försökakorta den men alla koningsverktyg jag hittade bygger för mycket påtjockleken,såg att NPD också sålde en exaktrepro utförande så jagbeställde denna och den passar mycket bättre.Mvh Magnus med "spökmustangen" Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 11, 2007 Author Report February 11, 2007 Härligt med svar på en så delikat fråga som tryckslang,jag har varit inne på att kapa och kona om, beslutetblev att helt enkelt kröka om röret, nu ligger denpå framsidan som på 65-67. Nästa gång vet jag att det blir en original och ingetreprotjaffs, det är som vanligt med USA repro, intebolt on utan bygg om, kolla egenhändig bockningöver ett knä, funkar väll ett tag. Citera
Recommended Posts