Jump to content

05 Mustang Saleen s281 3v


Peace105

Recommended Posts

Hej

Ny medlem här på forumet,

Har vistats i 2 år i USA, kommer hem till sommaren och tänker ta med mig min underbara "Stang"

-2005 Ford Mustang Saleen s281

- 4,6l V8 på 325 hk

- Silver metallic

- Standard wheel upgrade (chrome) 275/35/20 fram, 275/40/20 bak

saleens28101kc5.th.jpg

Finns det någon mer forum medlem med en Saleen?

PS Har ni tips på något jag bör plocka med mig fr USA vad gäller tillbehör, reservdeler så mottages det gärna :D

Link to comment
Share on other sites

Jag tror Sverige inte är så dumt ändå...även om det inte e fel med USA och till och med en del fördelar (bilar och bensinpris t.ex. :-- ) Vissa saker kostar skjortan här, speciellt utbildning då ungarna blir större. Vi (familjen) har slutligen beslutat oss för att återvända. Planet var aldrig att stanna längre än 2 år och så fick det bli även om jag personligen kunde tänka mig att bli här.

Bilen är, som alla äkta Saleen Mustanger, en fabriksmoddad GT direct från Saleen Inc i Californien. Det är en rad modifieringar http://saleen.com/pdf/05_S281_Specifications.pdf

Saleen teknikerna valde 275 och de passar fin fint. Möjligen pga den hårdare Saleen fjädringen?

Hehe beställningar...nja, det får jag fundera på. Jag har rätt fullt upp som det är redan nu att styra upp familjens pick o pack, samt beräkna kostnad för sjöfrakten. Oavsett vad jag nu är plockar med mig är det väl alltid saker jag kommer ångra att jag inte köpte nu när jag har "chansen"... Tyvärr måste jag hålla i plånboken lite då vi köper hus, och frugan har andra prioriteringar än bildelar... :(

PS Finns det några Mustang/bil träffar el. utställning i "Svedala" som kan vara kul att besöka i sommar?

Link to comment
Share on other sites

var i svedala ska ni flytta till då?

klart de finns fullt med bilträffar...

du de där med frugan lät bekant... hos oss renoveras just nu badrummen för att jag skulle få köpa lite roliga sommarfälgar till bilen...

quinnorna har makten tyvärr... :oops:

Link to comment
Share on other sites

:-- so true...

Ni skulle bara höra hur det var då jag tvingade ha "hennes" Subaru Tribeca ute på garageuppfarten för att ge plats åt "Stangen" i garaget över vintern...

var i svedala ska ni flytta till då?

Det blir i söder, Lund. Bra, för då kan bilsäsongen bli lång :D

Är själv uppväxt i Göteborg, men har bott mesta tiden i Skåne.

Link to comment
Share on other sites

Jo jag funderade på at köpa en Saleen s281 SC (super charged från början)

...Men jag är mest en "glidar" typ och de 325 hästarna med natural aspired motorn räcker fint. Dessutom vet jag hur det blir, börjar man vill man bara ha mer hehe...

Se bara denna sevärda film av en snubbe med en moddad Ford GT :lol:

http://video.google.com/videoplay?docid ... +joe&hl=en

Link to comment
Share on other sites

oj vilken långfilm de va... :D

man kanske skulle satsa på dubbelturbo istället för kompressor... :roll:

men kille e helt e min stil man kan aldrig få för mycket hästkrafter... kanske bara för smala bakhjul för att få ner kraften... :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Jo jag funderade på at köpa en Saleen s281 SC (super charged från början)

...Men jag är mest en "glidar" typ och de 325 hästarna med natural aspired motorn räcker fint. Dessutom vet jag hur det blir, börjar man vill man bara ha mer hehe...

Se bara denna sevärda film av en snubbe med en moddad Ford GT :lol:

http://video.google.com/videoplay?docid ... +joe&hl=en

Mer vill man alltid ha! :D

Jag tycker att den kompressorn är himlans snygg med!

Link to comment
Share on other sites

Hej på Dig!

Hittade en kompressor på blocket som kanske va nåt för nån av Er.

Just nu har jag inte råd när vi bygger eleonor cab 06 för fullt.

länk: http://www.blocket.se/vi/10867843.htm?ca=16_s

Hälsningar

Benny Granath :--

06-cab svart

Eleonorutförande

20 " tums kromhjul

Magnaflow och sidepipes.

Jo, den var trevlig, en sådan vi pratar om. Men hans bil är i USA nu och ska tas hem. Då kommer han mycket billigare undan om han köper kompressorn i USA och tar den i skuffen till Sverige!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...