Jump to content

Firmor som renoverar förgasare!


Peter CMC1869

Recommended Posts

Är en originalförgasare som jag vill få till toppskick med stämplar och allt.

Sen är det möjligt att den hamnar på hyllan och en demon 850 åker in under shakern istället :lol:

Är det någon som anlitat någon och blivit nöjda med resultatet.

Link to comment
Share on other sites

Mike Ulrey i Florida gör kanonrenoveringer på förgasare. har haft 4 stykken renoverade av honom og dom ser ut som ett konstverk efteråt. Kan MYCKET varmt rekomendera honom. Kostnad ligger rundt 300$.

Han produserar even lite smågreier til Mustang som dom STORA bolagene kjöper av honom. Hans hus ser ut som en enda stor verkstad, even vardagsrummet!!!!

Les også her;

http://www.mustangmonthly.com/projectbu ... _test.html

Mike Ulrey Restorations

Dept. MM

P.O. Box 38

Crystal Beach, FL 34681

727/772-5834

John

Link to comment
Share on other sites

Hej! Renoverade min förgasare (Autolite 2100) till min 289-2V förra året hos Carbgay i Älvsjö. Kanonjobb, förgasaren såg helt ny ut och fungerar perfekt. Kostade c:a 2,500:-, väl använda pengar. Dom kan också hjälpa till att justera in förgasaren på bilen om det behövs, man får ju åka dit förståss.

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Finns en firma som har vettiga priser och gör kanonjobb . Tror de hette ConCris eller liknande. Har polare som fått super fin gång efter förgasarrenovering där. Tror att de "smiskar" Carbgay när det gäller priset oxå

Link to comment
Share on other sites

Dom ( eller jag tror nästan att de e ett enmansföretag eller ev 2 mans. Kan de va Christer och Conny ??) brukar ha en liten gul ruta i bl.a Wheels .

Nu ska vi se, så här är de:

Firman heter Chris-Con 0173-320 80 Östhammar ( blir de Norr Stockholm, Halvvägs upp mot Gävle?? ) Har för mig att polarn sa att Han fick sin Rochester Quadrajet renoverad ( med bussningar i spjällaxlar epoxylimmad och flödestestad i nån sorts bänk ) för 2500 eller 3000:-. Och de var med en mycket trilskande förgasare som hade varit renoverad av Nån i Bålsta som efter renovering inte ville kännas vid några som helst garantiåtatande, utan menade på att Pontiacmotorn inte var rätt i övrigt ( tändning, bränsletryck, inte rätt grejer ) Men som sagt de ä bara hörsägen ( eller skvaller = fr tredje person ). Själv har jag ingen erfarenhet.

Tänker dock provköra hustruns Pontiac 400 -70 så fort de blir säsong med en Quadrajet 1973 å beroende hur det går så är planen att skicka den till Chri-Con. Så jag kanske får anledning att fylla på den här tråden efter det.

Vore intressant å höra om de fanns Mussemänniskor som har konsulterat Chris-Con

Link to comment
Share on other sites

Testa denna: http://www.carbguy.com/index.php?changelanguage=se - Har ingen egen erfarenhet dock.

Köpte en nyrenoverad Rochester Quadrajet till min Cheva van av dom och den såg ut som ny fungera som en ny så jag kan varmt rekomendera dom. Minns inte helt exakt men jag tror jag gav 3500 för den utan inbyte. Så en renovering borde inte bli så farligt dyr.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...