Jump to content

Importfråga


PEKS CMC 2150

Recommended Posts

Hej

Sitter just och väntar på att få hem min GT 1999 från USA.

Har sökt och läst en del inlägg i forumet rörande import. Även googlat. Får fram så mycket motstridiga uppgifter. Tittar man på VV:s sidor säger de inte mycket.

Är det någon som rakt av kan förklara vad jag behöver åtgärda på en GT från 1999 vid besiktining. Sidoblinkers har jag fått klart för mig i alla fall.

Vissa säger bullerprov andra inte.

Importerar för eget bruk.

Tacksam för all info samt andra tips vid import jag kan få.

Link to comment
Share on other sites

Du måste fixa så det blinkar orange i bak. Orginal är det ju blinkande röd lampa i samma lampa som baklampan.

Man brukar väl vanligast bygga om så backljuset försvinner o där tar man o stoppar i en orange lampa istället o kopplar om. Blinkar det för "fort" kan man koppla in en till lampa till alt ett passande motstånd, då blire kanon.

Link to comment
Share on other sites

Du kan ju alltid ringa vägverket/bilprovningen och fråga dem vad som gäller. Men var kritisk och fråga mycket, den första av snubbarna jag pratade med hade inte fullständig koll på vad som gällde.

Link to comment
Share on other sites

Du kan sätt på cobrabakljusen kräver lite ombygnad av elen men är inte så svårt blir snyggare.Även parkeringsljuset får man fixa till. Buller prov måste göras enligt bilprovningen eller vägverket på bilar tillverkade 1996 från och med månad 10. Prata med Grufmans har sett på forumet att dom eventuelt kan ordna bullerintyg.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hejsan ...

Jag har set et ställe på nätet at det inte är tilverkningsdatummet der avgör om man skal ha bullerprov, men at det är första registreringsdatummet der avgör dette ...

Men ....Jag skal have nyt avgassystem, så är der nogen der vet om de så kan forlange bullerprov for en bil typ som min där är från 1995 ( Indregistreret första gang mars 1996) ????

Se evt dette link och läs under "buller" : http://www.bilsport.se/news.php?id=34012

Mvh Jan

Våren är här äntligen .. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...