Jump to content

Tjoho! Mustangägare i söndags!


Hissnissen

Recommended Posts

Har inte haft nåt bra bildtillfälle ännu men det blidde en -02 Gt manuel. Tror färgen heter metallicgrå eller mörkgrå, men gråsljusbrun iaf.

Var först på väg till en annan svart musse med 18" fälgar o tonade rutor, stod i Hudiksvall. Hade pratat med säljaren i en vecka innan och dan innan sms:ar han : tyvärr, bilen jag tänkt köpa blev såld. Sen har jag inte fått tag i honom. Varning för en 21 årig spoling i Hudik alltså...

Saken hör till att han visste att jag köpt vintersulor för ändamålet också, hade tänkt ha den som bruksbil, kör ändå inte så mkt.

Blev en resa längre norrut och en skön resa hem längs E4:an i en annan lite billigare musse...

Link to comment
Share on other sites

En liten fundering bara, rutan har en liten spricka som bilprovningen inte brydde sig om. Men när dagen kommer då man vill byta ruta, vart vänder man sig? Beställa och dyrt osv?

GT -02 Coupe

Link to comment
Share on other sites

Har du bara bilen åtminstone halvförsäkrad (glas) så brukar glasmästaren fixa med resten... Ta ett snack med dem.

Förresten, grattis till ditt bilköp! Hoppas du får mycket glädje av den framöver. Jag köpte också min som brukis, men det spårade visst ur lite... :D

mvh

Jocke

Link to comment
Share on other sites

Gratulerar till bilköpet :D

Har precis som du skriver försökt en gång att byta en ruta utan att blanda in försäkringen och det fick jag lära mig den gången att så gör man tydligen inte.

Till och med försäkringsbolaget sa varför vill du göra så, gör så här ,mmm visk mmm visk.

Ja så vart det med det dom sa på försäkringsbolaget att det var rena kartelen glassbranchen, jag tipsa om några som tog in rutor biligt betydligt biligare än vad glasmästarna tog för rutor, problemet var ju bara att glassmästarna jag tala med skulle ha abnorma summor för att säta in en sån ruta som ja ginte köpte av dom för insättning och köpte jag den av dom då var den abnormt dyr istället.

Nu är jag ju inte direkt känd hos mitt försäkringsbolag som en som utnytjar försäkringar kanske var därför dom viska och sa som dom sa.

Men mitt råd är sök på nätet och byt rutan själv i såna fall om du inte känner en glassmästare som kan göra det på kvällstid :roll:

Annars får man tydligen inte vara så hederlig att man vill byta den själv, trots att jag sa till glassmästarna ni behöver inte ge garanti på jobbet eller rutan utan bara byt den och sätta i den rutan jag har med till något normalt pris i stället för typ 4000-5000 kr i timpris.

Ja som sagt en fin kartel var det som möte mig när jag ville vara laglig och inte dikta ihopp ett stenskott på motorvägen. För en olycka som hänt föra ägaren i garaget, dumt att jag inte lätt honom byta den på sin försäkring innan jag köpte den. Men han var reko och jag trodde inte det skulle stöta på såna stora patruller för en liten ruta.

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...