Jump to content

Efterlysning!


Purrjo

Recommended Posts

I början/mitten av 70-talet stals en Ford Mustang Fastback i Vasastan i Linköping.

Den annvändes för fritagningen av Clark Olofsson i Norrköping strax efter.

Bilen blev ganska illa tilltygad men fixades sedan iordning skapligt.

Bilen var av årmodell -69, hade en 429CJ motor, grön lack med vit skinnklädsel. Innredningen kan efter viss renoverig vara svart idag.

Bilen hade vid försvinnandet reg nr: JEH-441.

Anledningen till att jag jagar bilen är att min svärfar ägde bilen när den stals. Skulle vara roligt att hitta den om den fortfarande finns i livet!

Så om ni vet nåt, hör gärna av er!!

Mvh: Pierre"Purrjo" Wistbo

Link to comment
Share on other sites

Numera innehas det registreringsnumret av en 95:a Mitsubishi Colt GLXI enligt vägverket. Det skulle kunna betyda att Mustangen skrotats, men chansen (hur liten den nu är) finns väl att den återuppstått med annat registreringsnummer.

Kanske någon välvillig person på vägverket kan tala om för dig om bilen fortfarande existerar under annan identitet med hjälp av chassinumret och/eller tidigare ägare.

Link to comment
Share on other sites

Var i kontakt med Vägverket när jag började leta men dom kunde inte hjälpa mig.

Dom hänvisade mig till något "bil arkiv" i Vadstena istället, men dom hörde aldrig av sig igen....

Nackdelen är ju att svärfar inte har ett ända papper kvar på bilen.

Så jag vet inte...kanske bara att lägga ner?

// Pierre

Link to comment
Share on other sites

Utan ett chassinummer blir det inte lätt att hitta bilen om den återuppstått med annat registreringsnummer.

Försäkringsbolaget ?

Link to comment
Share on other sites

En annan efterlysning - vet nån vilken Mustang som polisen körde fram till banken vid Norrmalmstorgsdramat? En blå Ford Mustang ställdes utanför banklokalen. I bilen hade polisen gömt en radiosändare så att polishelikoptrar kunde spåra bilen.

Lite om Norrmalmstorgsdramat:

http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=351700

/Thomas

Skulle mkt väl kunna vara min före detta 72 Mustang.

Den var bright blue metallic och fanns på den tiden i Stockholms innerstad.

Det är dock svårt att se regnumret på videorna...

Link to comment
Share on other sites

Här kommer artikeln

Filerna blev lite stora när jag scannade så de ligger här istället:

http://www.mustangclubsweden.com/malmo/ ... arkO_1.jpg

http://www.mustangclubsweden.com/malmo/ ... arkO_2.jpg

Nyfiken som jag är så ringde jag faktiskt upp nuvarande ägaren men han hade inte tid att prata i kväll. Det hade varit spännande att få veta i vilket skick bilen är i nu. Får se om han går att få tag på någon annan gång.

Det kanske rent av är någon här på forumet som känner till bilens nuvarandee status?

mvh

Mats

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Gammal tråd men 429 Cobra Jeten som användes vid rymningen i Norrköping -76 har jag sett för många år sen. I alla fall påstod ägaren att det var den, det var ca 80/81 då jag hade min bil i samma garage där Mustangen fanns. Då var bilen i fint skick i alla fall men det är ju bra många år sen. Grön var den så det stämmer ju. Man hade tydligen skruvat ur delar av iredningen och kastat för att det lätt skulle gå att kasta sej in i bilen vid rymningen. Delarna hittades i alla fall igen så de satt i bilen då jag såg den. Allt enligt killen som ägde bilen.

Micke

Link to comment
Share on other sites

  • 10 years later...

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...