Jump to content

Huvudbromscylinder 1967


Recommended Posts

Hej.

Så här kan man säga, det finns (2) typer av huvudcylinder och

(4) typer av system f.o.m 1967, två system med eller utan servo,

en trumbromsar fram och en med skivbromsar fram. :?

Det som skiljer är backfunktionen i huvudcylinder, lättas att se

detta är på huvudcylindern, behållare för bromsvättskan med

trumbroms fram lika stora behållare, skivorbroms fram två

olika stora bromsvättskebehållare en mindre som är till bakhjul,

den större som är till framhjul med skivbroms. :shock:

Dessa två typer av huvudbromscylinder kan kombineras med

servo, oftast är det skivbromsar som kan klara sig utan servo,

så var det t.e.x. på årsmodell 65-66. :roll:

1967 kom den första dubbla huvudbromcylindern och då fick

man även kontroll på funktionen skivor kombinerat med servo. 8)

Alltså från 1967 så kom det s.k. dubbelsystemet för bromsar

man delade upp fram och bak, denna typ av bromssystem kan

med fördel användas på 65-66. :shock:

Ett råd till alla er som renoverar Mustanger från 65-66 sätt i

dubbel systemet som kom 1967 en mycket enkel lösning på

effektivare och säkrare bromsar, passar direkt utan strul. ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...