Jump to content

Student/Bröllop körning mm


Är 2000:- för 3 timmar för dyrt eller biligt?  

59 members have voted

  1. 1. Är 2000:- för 3 timmar för dyrt eller biligt?

    • Ta mer betalt
    • Ta mindre betalt
    • Lagom
    • Skulle inte köra med min bil på stunden/bröllop


Recommended Posts

Finns det någon som skulle betala 2000:- för att åka '02 Mustang i 3 timmar??

Det kanske det gör, vad vet jag. Klart man kan utnyttja att folk är villiga att betala just den dagen, men allt över 1000:- låter hutlöst i mina öron..

Link to comment
Share on other sites

Finns det någon som skulle betala 2000:- för att åka '02 Mustang i 3 timmar??

Det kanske det gör, vad vet jag. Klart man kan utnyttja att folk är villiga att betala just den dagen, men allt över 1000:- låter hutlöst i mina öron..

Om man tänker efter så är 2000 inte så mycket egentligen.

Det medför en del att göra detta. Bilen ska vara i toppskick så några dagar innan tvättar man den samt rengör. Det går åt nån timme innan att ta sig till tillställningen. Sedan ska man köra runt i ett par timmar (Bensin+försäkring+slitage+mm). Därefter nån timme att lämna bilen. Slutligen ska bilen städas.

Så allt som allt går det nog åt en del tid!

Så jag tycker inte 2000 är dyrt.

Link to comment
Share on other sites

Om man tänker efter så är 2000 inte så mycket egentligen.

Det medför en del att göra detta. Bilen ska vara i toppskick så några dagar innan tvättar man den samt rengör. Det går åt nån timme innan att ta sig till tillställningen. Sedan ska man köra runt i ett par timmar (Bensin+försäkring+slitage+mm). Därefter nån timme att lämna bilen. Slutligen ska bilen städas.

Så allt som allt går det nog åt en del tid!

Så jag tycker inte 2000 är dyrt.

Så normalt åker du runt med en skitig musse... :roll:

svårt att tro på... tror nog den alltid e putsad som en annans är... hmmm... 8)

Link to comment
Share on other sites

Om man tänker efter så är 2000 inte så mycket egentligen.

Det medför en del att göra detta. Bilen ska vara i toppskick så några dagar innan tvättar man den samt rengör. Det går åt nån timme innan att ta sig till tillställningen. Sedan ska man köra runt i ett par timmar (Bensin+försäkring+slitage+mm). Därefter nån timme att lämna bilen. Slutligen ska bilen städas.

Så allt som allt går det nog åt en del tid!

Så jag tycker inte 2000 är dyrt.

Så normalt åker du runt med en skitig musse... :roll:

svårt att tro på... tror nog den alltid e putsad som en annans är... hmmm... 8)

Nä min är alltid tip top =)

Men ni förstår... Det tar mer tid än vad man tror =)

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Tänker aldrig mer köra på student om det inte är nån nära släktings eller nån nära kompis barn! Tanter med handväskor, blomsterkvastar mm. har inget som helst begrepp om att vara rädd om bilen. De har ingen aning om hur mycket jobb det är att få till en fin bil!

En sak till. Man är en jäkla raggare 364 dagar om året sen när det vankas student då är allt glömt och man duger för en dag.

Darne

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Man är en jäkla raggare 364 dagar om året sen när det vankas student då är allt glömt och man duger för en dag.

Darne

ja det där med raggare har man fått höra även om man kör ny musse... trodde de va utdöda och att vi var bilentusiaster... eller vuxna som vill vara barn och leka med bilar... :--

Link to comment
Share on other sites

Finns det någon som skulle betala 2000:- för att åka '02 Mustang i 3 timmar??

Det kanske det gör, vad vet jag. Klart man kan utnyttja att folk är villiga att betala just den dagen, men allt över 1000:- låter hutlöst i mina öron..

Om man tänker efter så är 2000 inte så mycket egentligen.

Det medför en del att göra detta. Bilen ska vara i toppskick så några dagar innan tvättar man den samt rengör. Det går åt nån timme innan att ta sig till tillställningen. Sedan ska man köra runt i ett par timmar (Bensin+försäkring+slitage+mm). Därefter nån timme att lämna bilen. Slutligen ska bilen städas.

Så allt som allt går det nog åt en del tid!

Så jag tycker inte 2000 är dyrt.

men om du tvekar tycker jag du ska passa... du verkar inte direkt övertygad på att du vill göra det med allt jobb som därtill tillkommer med risker för skador på bil iform av väta i bilen från överförfriskade studenter osv... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag har kört studenter flera gånger men det har alltid bara varit till

studentbalen. Har tagit 500:- för ofta ganska kort resa. Det fanns en

diskution om detta på förra forumet men det finns ju inte kvar. Men

där diskuterades ersättning för den sträcka man körde till, under och

från körningen. Plus 100:-/timme. Blir i mitt fall c:a 500:-

Den kortaste körningen jag hade var tre kvarter. Från en bostad till

ballokalen. Men då körde jag några varv kring stan så dom skulle få

en liten stund i en vacker bil.

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Här i Uppsala är det alla fall de åren jag varit med ca 2-3 timmars körning i stan med hämtning och hemkörning. Sen är det ju lite pyssel om man ska klä blinen efter kundens önske mål inför ändamållet.

Sen som någon anna sa innan att tar man ledigt från jobbet så anser jag att då ska man ha betalt.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Tänker aldrig mer köra på student om det inte är nån nära släktings eller nån nära kompis barn! Tanter med handväskor, blomsterkvastar mm. har inget som helst begrepp om att vara rädd om bilen. De har ingen aning om hur mycket jobb det är att få till en fin bil!

En sak till. Man är en jäkla raggare 364 dagar om året sen när det vankas student då är allt glömt och man duger för en dag.

Darne

SPOT ON !! Alla andra än bröstarvingar och hustru får se sej om efter en annan transport. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Finns det någon som skulle betala 2000:- för att åka '02 Mustang i 3 timmar??

Det kanske det gör, vad vet jag. Klart man kan utnyttja att folk är villiga att betala just den dagen, men allt över 1000:- låter hutlöst i mina öron..

Om man tänker efter så är 2000 inte så mycket egentligen.

Det medför en del att göra detta. Bilen ska vara i toppskick så några dagar innan tvättar man den samt rengör. Det går åt nån timme innan att ta sig till tillställningen. Sedan ska man köra runt i ett par timmar (Bensin+försäkring+slitage+mm). Därefter nån timme att lämna bilen. Slutligen ska bilen städas.

Så allt som allt går det nog åt en del tid!

Så jag tycker inte 2000 är dyrt.

men om du tvekar tycker jag du ska passa... du verkar inte direkt övertygad på att du vill göra det med allt jobb som därtill tillkommer med risker för skador på bil iform av väta i bilen från överförfriskade studenter osv... :roll:

Jag har kört ett par ggr men endast för nära o kära. Men även om dem sköter sig så kan det ju uppkomma andra saker. Det är ju mycket folk runt om bilarna med.

Link to comment
Share on other sites

Tycker summan verkar vara rimlig. Efterfrågan och tillgänglighet sätter ju prislappen. Som sagt var. Jag är musiker och när arrangören säger att 5.000:- 'är för mycket i gage så säger jag bara följande:

1,30 /timmes spelande innebär minst 2,1/2 timmes jobb före och efter på obekväma tider, restid, ingen lunch, allt bärande osv, 5 personer i bandet så timpenningen är minimal. Kan dom inte ta det så kan dom fara åt H*******vete.....

Nä ta det du tycker är rimligt för detta, annars får du väl kohandla...

Link to comment
Share on other sites

Bröstarvingar eller hustru!! Om dom ber snällt så...

Körde dottern förra året. Filtar och handdukar för att skydda klädseln.

Sedan ut bland alla flak/lastbilar med överförfriskade pubertetsobjekt.

Fast roligast var nog, att alla chaffisar som körde lastbilarna tutade till mig och släppte fram i korsningar m.m. Där fick man nog störst uppskattning ifrån.

:--

Link to comment
Share on other sites

En ordentlig repa i lacken från t.ex ett bältspänne kan vara resultatet av alltför ivriga individer. Familjemedlemmarna vet ändå att akta den gemensamma egendomen, men det gör inte mobben.

Alla på detta forum kan föreställa sej vad som händer då man startar en tämligen frisk Bigblocks- V8 i en folkhop med fulla ungdomar...

Link to comment
Share on other sites

I dom fall jag kört så är det studentbal-körningar och då handlar det inte om "fyllekörningar" som gärna avslutningskörningar kan bli... vid balkörningar så är det liten risk för skador o.d,

Olov

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Kanske utanför ämnet, vad säger försäkringen om

man har en s.k. veteranfösäkring eller etusiastförsäkring,

vid en evetuell skada, kan vara bra att ha i bakhuvudet den

dag det KANSKE händer något, jag vet men troligen inte

många. :(;)

Att ta betalt kan säkert vara bra, men att det skulle kosta

skjortan, tror jag inte på, de gånger som är ett fåtal har

jag inte begärt mer änn för vad soppan kostar, jag har

inte enns tagit upp detta egentligen utan det har kommit

automatiskt. :roll:

Kolla upp försäkring för säkerhets skull. 8);)

Link to comment
Share on other sites

Jag är besiktningsman för "Bilsport & Mc" specialförsäkringar här uppe i umeåtrakten, och det står ingenstans i våra försäkringar att man inte får köra folk i bilen :)

är nog inga problem med balköringar/bröllop eller dyligt... likaså är det ju inga problem med att åka crusing på div. träffar o.d ... och det är nog lika stor risk att det händer nått på dom... det finns ju många mindre "pigga" filurer i farten på dom tillställningarna...

Olov

Link to comment
Share on other sites

Känns som jag gärna betalar en hundring/år extra och då får köra mina kära och nära när dom fyller år eller nått.... och kanske åka på en trevlig crusing utan att för den skull vara oförsäkrad.... ;)

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...