Jump to content

Student/Bröllop körning mm


Är 2000:- för 3 timmar för dyrt eller biligt?  

59 members have voted

  1. 1. Är 2000:- för 3 timmar för dyrt eller biligt?

    • Ta mer betalt
    • Ta mindre betalt
    • Lagom
    • Skulle inte köra med min bil på stunden/bröllop


Recommended Posts

Hej!

Så här står det i försäkringsvillkoren för MHRF-försäkringen:

Får jag hyra ut fordonet.

Om du kör en student eller ett brudpar utan att begära ersättning betraktas det som nöjeskörning. Om du tar betalt krävs särskilt trafiktillstånd från länsstyrelsen och körkort med taxibehörighet. Försäkringen gäller, men det kan bli tal om nedsättning av eventuell ersättning om du använt fordonet till annat än hobbykörning!

Och vem ska kolla om jag får betalt eller inte, jag skriver ju inga kvitton. Och

betalningen ske ju oftast väldigt diskret.

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Ja det var just det med betalt, kan tänka mig att det

inte är bara vi som ser inlägg, men som sagt det

har med samvete att göra. :roll:

Nöjes körning är väll något som kan tolkas OM olyckan

är frame, jag tycker fortfarande att det inte skall kosta

något mer än vad som försvinner ur tanken, resten kan

man bjuda på för nöjets skull ( TYCKER JAG). 8);)

Link to comment
Share on other sites

Modern bil = gratis.

Klassisk bil typ öppen mustang cab. eller liknande minst 2000:-

mvh Tommy 8)

Säger så här åker hellre min 02 cab med sköna säten och dunka dunka än min 67a cab som man får plåt smak i rumpan efter 20 min och en radio som skrålar. Men smaken är ju som baken .

Link to comment
Share on other sites

Förstod väl att nån skulle få en öm tå. ;)

Fortfarande så är det "enligt mig" mer känsla (upplevelse) att åka en klassisk bil typ Mustang..

Än att åka i en modern mustang,, vilket både till utseende och kör/åkkänsla man kan få i vilken sportbil tillverkad var som helst i världen. Då menar jag inte att nyare mustanger inte är fina bilar.

:roll:

Skulle hellre åka häst och vagn och betala än att lägga pengar för att åka modern bil oavsett typ av fest eller evenemang,

,men som sagt smaken är som,,och det var inte jag som frågade,,,

No hard feelings,, förrutom i baken då när man åker klassiskt.

Tommy 8)

Link to comment
Share on other sites

När vissa snackar om att ta betalt hit o dit för allt möjligt i samband med körningen så låter det som att det vore ett lidande att köra Mustangen de två-tre timmarna, likställt med ett vanligt jobb ungefär.

Likväl som det är ett nöje för den som tar studenten, så bör det väl vara ett nöje för den som äger/kör bilen. Annars kan jag inte fatta varför ni äger bilen om ni inte trivs med att köra den??

Link to comment
Share on other sites

Jag vill använda min bil för att ha kul och det inbegriper väl en och annan fullgasrepa också.

Det tar nog minst lika hårt på bilen som en liten nätt studentska i kortkort uppe på cabställningen.

Visserligen skymmer väl delar av henne backspegelutsikten... f'låt, backspegelsikten, men det går ändå!!!

Inte för att JAG skulle titta, men jag har en kompis som berättade...!

F. ö. är studentveckan i Malmö en enda lång cruising, även om alla inte kör Mustanger så ser man en och annan kul bil.

Ha en skön vår.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Tar 800 för att köra på balen i Lycksele. Tar ca: 45-60 minuter. En del tycker att det är dyrt men då får dom fixa skjuts på annat sätt. Så 2000 för tre timmar är inte dyrt tycker jag iaf.

Kan inte låta bli att tänka på citatet

"I kill for money but friends i kill for nothing" :D

Självklart kan man ta betalt för körningar om det inte är kompisar eller dess vänner

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...