Jump to content

302'an dör för mig. :(


PonyPower

Recommended Posts

Upptäckte ett oroande och trist problem med motorn.

När jag var ute på motorvägen kunde den hacka till och dö? Efter att jag stannat bilen och lagt i P-växeln kunde jag starta igen utan problem?

Har bara hänt på motorvägen än så länge?

Vad sjutton kan det vara? Det hände gång på gång på gång... när jag kom upp i hastighet. På vägen hem körde jag i 80km/h utan problem?

Link to comment
Share on other sites

Gäst

302:an får inte soppa......(den behöver mer när det går lite fortare, I stan hinner pumpen trycka fram soppa - mellan rödljusen....)

När bytte du bränslefilter?

Är bränslepumpen OK?

Bränslepumpar brukar "dyka" snabbt...dvs. de slutar hastigt att fungera...varför jag tror det är något med filtret.

Jepp...så tror jag det förhåler sig....

Link to comment
Share on other sites

Hade problemet med min i början att den ville dö hux flux, och det berodde på en stor klump med gocka i bränslefiltret som när det började flöda mer soppa, helt sonika satte igen filtret och dödade motorn.

Filtret var dessutom av ogenomsynlig sort, så jag höll på att riva håret från huvet innan jag fattade vad det var. :oops:

Nu har jag bara genomsynliga filter.. Hehe.. :-)

Och en ny bensintank för den delen också, den gamla var rätt mossig.

Förutom rost och vit sand (som jag för övrigt hittade överallt i hela bilen) så fanns det sådär 5 liter vatten i tanken. :shock:

Link to comment
Share on other sites

Jo, det låter bekant...

Och när jag tänker efter har jag en bekant som råkade ut för nåt liknande, fick blåsa ur filtret i tid och otid.

Skall definitivt kollas.

Link to comment
Share on other sites

Ptja, så enkelt var det inte. :x

Fortfarande vissa problem även om de är mindre än tidigare. Ommotorn är kall så vill den gärna dö helt utan förvarning när man stannar vid rödljusen eller likande.

Har fortfarande inte provat motorvägen. Det skakar så förbaskat...

Ja, däcken är sjukt obalanserade after att ha stått i flera års tid.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...