Jump to content

Från vilket år är min motor?


Thomas Ladö

Recommended Posts

Hej!

Jag har en mustang fastback 1971. I sitter en windsor 351, men det är inte är orginal. Eftersom jag skall göra lite fininställningar behöver jag veta från vilket år motorn är. Var ser jag detta på motorn? Jag har letat och letat..

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Over startmotoren hittar du en datumkod typ 9D15 eller nåt. Oversatt tyder det 1969, April 15.

Se også etter gjutkod typ; C90E-6090-A eller nåt som liknar.

Posta dom her.

Har motoren standard kam, innsug, fordelare og forgassare. Er toppene standard? 2V eller 4V?

John

Link to comment
Share on other sites

Tack för infon och jag skall kolla igen i morgon!

Jag har böcker som kan hjälpa mig att tyda om jag hittar. Förgasare är Holley 4150 4V och jag tror inte kammen är standard. Topparna vet jag tyvärr inget om.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Efter att ha köpt nya tändstift idag fick jag reda på att min motor troligtsvis är ifrån 1975 och uppåt. Mina tändstift är för små för att passa en motor från 71-73.

Jag skall leta upp motornumret i helgen. Efter en förgasarinställning, nya tändstift, nyinställd bränsleblandning, nyinställda brytarspetsar gick bilen ljuvligt. Den startar på första försöket, men det krävs att man håller gaspedalen inne. Misstänker att det har med batterisladdarna som har dålig kontakt och nya skall fixas efter nästa lön.

Fick vi gymnasielärare bara högre lön skulle en modern manuell låda investeras.

Någon som har gjort det förresten?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...