Jump to content

HUR MÅNGA TIFFANY GROUP I SVERIGE?


b.gillros

Recommended Posts

Hej, jag undrar hur många som har Tiffany Group Edition på sina Mustanger.

Tiffany Awards var en utmärkelse som gavs 1965 för Exellence in design, och som uppskattning från Ford så gavs en speciell utgåva ut av Mustangerna.

Hur många har en Mustang med Tiffany Group Edition??

Link to comment
Share on other sites

Hej Benny

Jag vet att jag läst att man kallar 1966 års Mustanger med "accent stripe" för Tiffany Group, men är inte säker på om det innehåller något mera än just den färgranden. Det är egentligen ett tillva (bortval) som man kunde göra när man beställde en ny 1966 års Mustang. Det kostade då $27.11 (om det var en cabriolet el. HT, $13.90 på fastback) att få en målad rand istället för de simulerade gälarna som annars satt där som standard (förutom på GT och fastback). Ibland gjorde ju Ford kampanjer s.k Limited Edition´s och släppte ett antal modeller med speciell utrustning, t.ex när de hade sålt 1 miljon Mustanger så hade de en HT med 6:a och lite lull-lull som ekerkapslar, kromat luftfilter, accent stripe mm.

Den enda jag kan tänka mig som kan svara på hur vanligt eller ovanligt det var med accent stripe är en kille som skriver i Mustang Monthly och som heter Jim Smart, han har koll på allt som är annorlunda.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...