Jump to content

Försäkringsfunderingar


Thony

Recommended Posts

Någon som kan tipsa om en bra och billig försäkring på min Mustang 1969?

Bilen är i originalskick och jag har tänkt mig någon form av veteran/entusiastförsäkring men utan allt för hårda krav...jag kommer att förvara pärlan i låst garage men vill inte ha det som ett absolut krav.

Har kollat runt och Trygg-Hansa vill ha runt 2 500/år för en helförsäkring med självriskreducering vid vissa typer av skador. Länsförsäkringar kräver att man har alla sina försäkringar hos dom så det alterantivet faller bort. Förslag någon??? Jättetacksam för tips

Thony, som är nybliven Mustangägare

(bilder på skönheten, bilen alltså :) , kommer....)

Link to comment
Share on other sites

Klubbförsäkringen är det intressantaste alternativet men måste man inte ha varit medlem i klubben ett år för att kunna teckna den? Eller har jag missförstått detta?

Annars så är det självklart den som gäller...

Link to comment
Share on other sites

Någon som kan tipsa om en bra och billig försäkring på min Mustang 1969?

Bilen är i originalskick och jag har tänkt mig någon form av veteran/entusiastförsäkring men utan allt för hårda krav...jag kommer att förvara pärlan i låst garage men vill inte ha det som ett absolut krav.

Har kollat runt och Trygg-Hansa vill ha runt 2 500/år för en helförsäkring med självriskreducering vid vissa typer av skador. Länsförsäkringar kräver att man har alla sina försäkringar hos dom så det alterantivet faller bort. Förslag någon??? Jättetacksam för tips

Thony, som är nybliven Mustangägare

(bilder på skönheten, bilen alltså :) , kommer....)

Svenska veteranklubben har en alldeles ypperlig försäkring som går igenom IF och ligger på cirkus 630:- för helförsäkring.

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...