Jump to content

ratten fastanr på min bil


Recommended Posts

Hej då jag inte åker min mustang så får jag åka en gamal saab 9000

som nu ratten fastnar till på dock endast när man svänger höger

och då undrar jag vad det kan vara `? Har smörjt allt leder mm från ratten ner till torpedväggen men undrar sitter det något lager i denna se bild? Eller vad kan det vara=?

Link to comment
Share on other sites

Verkar som om det är "slipringen" som kärvar.. den du har på bilden.. därigenom går alla kablar till tuta och airbag mm... jag frågade lite på våran support hos saab och det var inget som dom visste av..... kan ju vara lite "spännande" att vara och rota i dom där...bäst det är så får man en höger av airbagen ... och det är nog inte kul..:)

Link to comment
Share on other sites

Jo, går att byta, eller rätta till. Ratten måste bort, och därmed måste du ta bort airbagen först. => Batterikabeln av en halvtimma, sen är det bara att börja rota.

Antingen sitter spiralen bakom själva ratten, fästad med 3 (?) skruvar eller sen blir den kvar på rattstången, vet inte hur just denna Saab ser ut. Det är en rund mojäng som innehåller en platt, bred kabel. Du ser den på din bild genast under ratten.

Link to comment
Share on other sites

Jo, går att byta, eller rätta till. Ratten måste bort, och därmed måste du ta bort airbagen först. => Batterikabeln av en halvtimma, sen är det bara att börja rota.

Antingen sitter spiralen bakom själva ratten, fästad med 3 (?) skruvar eller sen blir den kvar på rattstången, vet inte hur just denna Saab ser ut. Det är en rund mojäng som innehåller en platt, bred kabel. Du ser den på din bild genast under ratten.

stämmer .... men se till att du tagit av pluspolen... och ha den av minst en halvtimme...:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...