Jump to content

lite bilder på min musse. vad för avgassystem???


trickerflow

Recommended Posts

http://www.garaget.org/?car=53408ℑ=475360

Säg gärna vad som tycks??

Det som är gjort med bilen är.

Installerat Mustang Cold Air Intake med öppet luft-filter i hjulhuset, samtmonterat 75 mm BBK spjällhus tillsammans med Trick Flow raised upper plenum (kröken mellan spjällhuset och insugningsröret) Dessa ändringar ökar eff. ca 25-30 Hkr.Bytt till Bullitt Peformance Handling Kit (en sats med sänkta fjädrar runt om, 4 nya stötdämpare samt hårdare nedre krängningshämmare fram resp. bak.) Kombinerat detta med förlängda kulbultar för rätt hjulinställning/spårning.Monterat en färganpassad Mach1 Chin spoler (”läppen” längst ned på framspoilern)) samtmålat/färganpassat sidobackspeglarna/röda- tidigare svarta. Bytt till polerade ändrör. Satt på american racing fälgar.

Vad ska man ha för avgassystem som är godkänt vid besiktning och som låter gott och vad kostar det???

Link to comment
Share on other sites

Jag har själv på min 05 GT ett Borla system och det låter!!!

Jag kan ju gissa att det låter ungefär lika med Borla på din.

Har iof oxå Long Tubes, samt inga kattor :)

Ska fixa ett ljudklipp på bilen så ni alla får höra.

//Danne

EDIT:

Grejade ett litet klipp på mullrandet.

Link to comment
Share on other sites

Jag kör med Steeda Cat-back på min 01 GT och kan rekommendera det helhjärtat, snyggt, bra passform och låter riktigt bra.

Bytte från Flowmaster som kanske låter allra bäst och mest, riktig muskelbil...! MEN, Resonansen (drone) vid 2K blir för påfrestande i längden om man använder bilen som 'daily driver'.

Åkte också med UPR X-pipe ett tag på Flowmaster-tiden, lät inte särskilt bra. OK på tomgång och fullgas men lite fiskebåt/tändkule-varning på mellangas...! Offrade 10 hk och tog bort det igen. Dom som vet (Stangnet) säger ju att det låter OK med system typ Steeda, så om andan faller på så åker det väl på igen... Å andra sidan slog man ju i alla farthinder (H&R Supersport, sänkt ca 5cm), suck...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...