Jump to content

Startproblem


Recommended Posts

Jag behöver hjälp med min vardagsbil!

Det är en Ford Windstar 2000 som vägrade starta idag. Den har fungerat perfekt i 5 år, aldrig start eller driftsproblem

Den har gnista och får bränsle. Batteri, bränslepump och tändstift ok.

Efter att vi fört in den i garaget, gjorde jag ett sista försök och då startade den direkt.

Någon som har erfarenhet av liknande problem?

Elektronikproblem?

Alla tips mottages tacksamt.

/Lasse

Link to comment
Share on other sites

Ibland kan bilarna få de mest suspekta fel.

Jag hade ett likande fel på min svärmors 245'a. Jag hade soppa och gnista men gnistan var för svag för att tända alltså startade inte motorn.

Bytte hela tändsystemet bit för bit men ingenting hjälpte? Har många kunniga kompisar men alla gick bet och ingen förstod vad sjutton som var fel?

Efter mycket om och men så fick jag en snilleblixt... "vänta nu... det satt en radio i bilen som jag inte sett förut..." Plockade ut radion, kopplade isär kablarna bakom radion och nu startade bilen utan problem. Snillet som kopplade in den hade fått tag i en kabel som på något oförklarligt sätt stal näsan all ström från tändningen?

Jag kopplade in radion på rätt sätt och nu funkar bilen perfekt.

I ditt fall så skulle du kunna kolla eventuella givare som tändningen har nytta av. Tex svänghjul, kamaxel, mfl...

Kan inget om just din bil men pajar givaren för tex svänghjulet så kan det bli riktigt mysko.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...