Jump to content

Ang växelåda TR 3650 o Utväxling


elboy cmc 388

Recommended Posts

Vet att detta har varit uppe lite var stans på detta forum men då

blandat mellan år gångar och lådor. Så nu skulle jag vilja höra vad ni som har bytt utväxling från orginal till 3.73 eller 4.10 eller vad ni bytte till har för erfarenheter och omdömme efter bytet. Vad ska man tänka på innan man byter och hur har det påverkat bilen. Känner idag att min 02 känns orklös då man ligger på 5an växel och kör lagligt vid typ 90. Det är lite lågt varv och skulle oxå vlija ha lite rappare i starten. Nu står jag i valet och kvalet. Låt mig få höra nu vad man ska ha. Åker typ mellan hemmet och jobbet eller stan typ 4 mil om dagen. Vill inte sitta men 3000 varv på 5an heller.

Link to comment
Share on other sites

Jag har klart positiva erfarenheter från bytet till 4.10. Mycket rappare känsla i bilen! Man ligger hela tiden i varvtalsregistret där effekten finns.

Du har ju problem med Flowmaster drone? Med 4.10 kommer du över resonans-varvtalet och minskar brölet...

Enda nackdelen skulle vara att bilen blir så rolig att köra att man gasar hela tiden, med en något förhöjd bensinräkning som följd... men det är värt det! Sen kommer du att uppleva att du behöver bättre fäste för bakdäcken med det vrid som bilen får...

Vet att detta har varit uppe lite var stans på detta forum men då

blandat mellan år gångar och lådor. Så nu skulle jag vilja höra vad ni som har bytt utväxling från orginal till 3.73 eller 4.10 eller vad ni bytte till har för erfarenheter och omdömme efter bytet. Vad ska man tänka på innan man byter och hur har det påverkat bilen. Känner idag att min 02 känns orklös då man ligger på 5an växel och kör lagligt vid typ 90. Det är lite lågt varv och skulle oxå vlija ha lite rappare i starten. Nu står jag i valet och kvalet. Låt mig få höra nu vad man ska ha. Åker typ mellan hemmet och jobbet eller stan typ 4 mil om dagen. Vill inte sitta men 3000 varv på 5an heller.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...