Jump to content

Nästan nybliven Mustang Ägare


SakariV8

Recommended Posts

Kul ja, dock är jag livrädd för bilen...

Har kört FWD i 3år (sista året med Antispinn) och nu med Mussen så har jag RWD (Första RWD bilen jag kört), med vare sig ABS (styrenheten är kass) eller Antispinn, kombinerat med orolig väghållning och mycket vrid gör att jag är rädd för den... :oops:

Men får se, är lite kluven på om jag ska sälja den trotsallt... Körde med kompisens Celica 94 under de veckorna som Mussen var på verkstad o då kändes den mycket tryggare med tanke på väghållningen, men visst är det gött med en riktig motor o stor maskulin bil. Så får se om jag behåller den och lär mig köra RWD utan hjälp av datorer :?

OT: Nån som har en ABS-styrenhet att sälja? http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... hp?t=12894

Link to comment
Share on other sites

Har bestämt mig för att behålla bilen (anledning är att jag nu kört med bilen ett tag och insåg att man skulle sakna vridet o ljudet om man sålde den), har gjort en liten beställning med grejer så man har nåt att göra i vinter :D

Så som Catted MagnaFlow Midpipes, shortshifter m.m.

Sen så har jag ju NitrousXpress 100Hk kittet som väntar på att monteras också :twisted:

Ska också köpa mig en RWD bil nu under månadens gång, så har man ju ca 5 månader att lära sig så mycket RWD körning som möjligt :P

Link to comment
Share on other sites

Ska kolla upp vad komplett väghållningskit går på från American Muscle, så tar jag det samtidigt som resten av grejerna.

Ringde ett par samtal idag och fick reda på att mina lampor fram o bak ska komma i början på nästa vecka :--

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...