Jump to content

A/C


ragnarrock

Recommended Posts

Hej.

Jag hade tänkt att montera bort min AC då den bara tar plats när den inte fungerar (slut på gas). Är det något jag ska tänka på när jag monterar bort den eller är det bara att koppla loss anslutningarna och skruva bort den?

//Magnus

Link to comment
Share on other sites

Synd att ta bort en anläggning om den är orginalmonterad, det är alltid lättare att få igång en gammal anläggning om den sitter på plats.

Om du inte behöver platsen till annat så låt den sitta.

Nästa ägare kanske vill ha en fungerande AC.

Om du ändå vill ta bort den så är det bara att lossa på alla kopplingar och skruva bort grejerna. (förutsatt att den är tom på gas).

Mario

Link to comment
Share on other sites

Hej

En fabriks AC ska man vara rädd om. Om du tvunget vill ta bort den så packa ner den så länge, men sälj den för allt i världen inte!

Om du säljer bilen så låt den föja med. Det är mycket svårt och dyrt att hitta rätt AC prylar till sin bil igen.

Jag har också fabriksmonterad AC i min bil och kan hålla med om att den tar lite plats. Å andra sidan så tycker jag att andras bilar utan AC ser nakna ut i mototrutrymmet och då är jag glad att jag har min.

Smaken är olika, du gör som du vill med din bil, detta var bara min åsikt.

mvh

Andreas Holmgren

cmc 924

Link to comment
Share on other sites

Jag kan bara hålla med föregående..

På min -65a så har man tagit bort kompressorn och kylet bl.a. :(

Jag hade velat ha det kvar och jagat liv i det igen. Nu måste jag leta/eller köpa nytt. :(

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...