Jump to content

Sånt som händer när man har för brått.....


uffeg

Recommended Posts

Och har lite för många järn i elden samtidigt......

Ur Ulfs dagbok för idag:

Jag lyckades med en kanongrej idag....

Hade argumentation med frugan huruvida vi skulle bila bort en gammal betonghörna, rester efter ett sopskåp, eller inte. Jag tyckte, äh, på med lite puts, sen kan man ha nåt skit därpå. Frugan sa BORT MED SKITEN.

Ni förstår själva hur detta kommer att sluta.....

Hon drog till jobbet, och jag tänkte fan, jag tar väl bort skiten då.

Åker in och ska hyra en HILTI, lägger in den i vår vinterbil, en -90 740. En helt okej bil faktiskt...

Är ENSAM på en SKITSTOR parkering. Sätter mig i bilen och..... Nåja, en 740 har som bekant VIDRIGT bra svängradie. Följande händer:

La raskt i backen vred på ratten och gasade vilt bakåt.... dolt av A-stolpen var vad? Jo en LYKTSTOLPS-JÄVEL.... Det knakade och for blinkers-delar.... Jag VÄGRADE kolla på bilen, körde fram öppnade dörren och plockade upp resterna från marken.... påhejad av en gammal gubbe på cykel, som ropade: - GÅR DET BRA IDAG ??

-Nä, skrek jag tillbaka och drog en lakrits och försvann hemåt....

Det var en och annan som kollade på mig tyckte jag.... När jag kom hem förstod jag varför.... Borta var blinkersglas och insats, kofångarfästet, det högra var av, kofångaren hängde 5 cm från backen och stod ut 2 dm snett framåt....

Har man inget speciellt att göra så skaffar man sig....

Ger mig FAN på att biljäveln ska besiktas om en vecka eller så....

Tur i oturen, brorsan skrotade en gammal 745'a för några månader sen...

Så jag kan ta dom delarna som passar..... om det nu är några.....

Suck.....

Tur i alla fall att man inte åkte Mussen.... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Hahaha, ursäkta men den var lite roligt i allt elände...

Jag var i New York med min nya flickvän och hennes son i början av Juli. Vi har haft en jättekul semester med massa olika göromål dag för dag.

Dom sista tre dagarna fick jag en sån förkylning sedan manna minne och feber och fruktansvärd huvudvärk. Jag låg i tre dagar och kunde inte göra nåt alls, trots detta så var semestern full av aktiviteter.

Just det sonens resväska slarvades bort av British Airways på ditresan och jag fick ringa BA, mitt försäkringsbolag samt American Express för detta. Flera timmar vid telefonen alltså. Till slut så får vi löfte om att spara kvitton och gå ut och handla hejdlöst för 6.500:- till grabben, kläder o sånt...

Vid hemresan så har inget bagage infunnit sig och jag tar en sista chans vid flygplatsen, ställer mig i en milslång kö för att 1 timme senare få veta att väskan finns bakom disken, Ja va kul äntligen. Men att dom säger sedan att väska vart på hotellet sedan 5 dagar men inget har kvitterat ut den (dvs vi). Tror ni någon meddelat oss att väskan kommit, nä just det.....

Hemresan ja just det där var det lilla kruxet ja.......

Iom min lilla feber nojja så vart jag lite bakom flötet och missade att kolla tiden för vår hemresa.

VI MISSADE PLANET HEM...............

Mitt fel, men ack lika jobbigt ändå.....Nåja jag köper sista minuten biljetter så fixar det sig....trodde jag.........

Det kostade 30.000:- att ta oss hem........Jag betalade och ställde mig in på att jobba dygnet runt i 3 månader för att inte tömma mina sista surt sparade slantar.

Sug på den ni.....

Bilden föreställer Mitt lyckliga Ovetande " att vi borde vara på planet" istället för på Hard Rock Café

Pineman :evil::evil::evil::evil::evil:

Link to comment
Share on other sites

Pineman. hej för den delen. Betalde du resan med kort, kan du ha en klausul att du får ersättning vid missat flyg. Kolla!

Sedan att göra lakris med en 745:a!! Funkade bara under vintern för min..

:--

Link to comment
Share on other sites

oj oj oj, stackars dig Pineman.... mina små bekymmer känns som en fis i universum i jämförelse....

Jag får ju tag i delar gratis, iofs, jobbet kostar tid, tid som jag hade tänkt lägga på mitt garagebygge.... är snart dags att börja med insidan, dvs bara roliga saker. Nu sköts det framåt på obestämd framtid.... skit....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...