Jump to content

Byta grenrörspackning


mrhorsepower

Recommended Posts

Hej!

Grenrörspackningen verkar vara kass på förarsidan på bilen. Så jag ska byta den

Jag har lossat dem två bultarna som håller grenröret mot resten av avgastsystemet.

sedan har jag fått av två av de åtta bultarna som håller grenröret mot motorn.

är det någon som har något tips på hur man kommer åt de resterande sex bultarna?

måste man lossa hela avgasystemet bakåt eller kan man få ut grenröret ändå?

tacksam för svar.

Link to comment
Share on other sites

Vad har du för motor i på min 302 :a är det inga problem att komma åt alla bultar samt behöver inte lossa ljuddämparen. är lika dant på 289, 351

Kör till ock med utan packning, tätt ändå. Det är inte så att du har läckaget mellan grenrör och ljuddämpare lite vanligare

OOPS missade att jag var inne på sektionen 94-04 där är det trängre förstås ;)då behöver man säkert plocka bort lite nymoderniteter för att komma åt ;)

Link to comment
Share on other sites

jo, men jag menade alltså om det var ovanligt att grenrörspackningen gick sönder.

någon som kanske haft av grenröret på en sån som har tips på hur man får av det?

Tips: Lossa muttern, sen tar du 7mm(?) och tar bort pinnbulten med muttern på. Där sparar du mycket tid. När du skruvar tillbaka, köp nya bultar! Spar de 4 timmarna det har att böka tillbaka pinnbultarna och gör något roligt istället :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...