Marti Posted August 20, 2007 Report Posted August 20, 2007 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/48mm-IDA ... dZViewItemVar hittar jag en sån? (alltså bara insug). Ser ut o vara perfekt för nån ITB eller homemade insug (som många bygger för olika turbobilar).Skulle bli lätt (vikt) och bra.http://www.homemadeturbo.com/tech_projects/itb/ typ Quote
Nenne Posted August 20, 2007 Report Posted August 20, 2007 Här kanske:http://www.webercarbsdirect.com/Weber_C ... s_s/24.htm Quote
Ingo Posted August 20, 2007 Report Posted August 20, 2007 Här har du ett svenskt alternativhttp://www.unikracing.com/ford.html Quote
Marti Posted August 20, 2007 Author Report Posted August 20, 2007 Här har du ett svenskt alternativhttp://www.unikracing.com/ford.htmlÄr säker dyrt som fan. Tror även att amerikansk serietillverkad insug blir för dyrt men vem vet. I slut fixar man allt själv eller använder enklare version som det brykar vara Quote
1096 Posted August 20, 2007 Report Posted August 20, 2007 De är ju inte direkt gratis... http://mustangunlimited.com/itemdy01.as ... y=EMUSTANGFinns ett på Roland´s Mustangdelar men det är väl ett original Cobra... Quote
Marti Posted August 20, 2007 Author Report Posted August 20, 2007 Inte illa, hade varit 250-300usd skulle jag klart ta den!Om man tänker så, det behövs mycket jobb till men färdiga EFI (2delar) insug kostar ju 400 o uppåt. Och där är det ju en del som behövs (i original), men jag skulle nog hamna på 900+usd med ITB,700 med mer "vanlig" lösning. Hittar nån liknande sak för 300 begagnat så köper jag en öl till den! Quote
ThomasFB Posted August 21, 2007 Report Posted August 21, 2007 Funderar på en sådan, men är lite rädd för att köpa. Det blir till att justera förgasare en kväll eller 2 med en sådan uppsättning. Sen är det ju soppaförbrukningen vid landsvägskörning också... Men onekligen är det stake i systemet, och ljudet är inte helt fel heller.. Quote
Marti Posted August 21, 2007 Author Report Posted August 21, 2007 Mnjah, med bra konstruerade ITB blir det nog inte problem och mycket soppa tar den inte heller med EFI, speciellt när man bara använder 4cyl för det (samma system som chrysler 300c har, om jag nu ska använda det, vet inte riktigt, men det är bara o programmera in) Quote
Marti Posted August 21, 2007 Author Report Posted August 21, 2007 Nån som vet var jag hittar information om original EFI insug (nedre del) , vilka cylinder som får mindre luft osv.Kan bli en lågprisvariant då med lite porting och passande övre del till insug. Sparar tid också, man har ju redan hål för spridare osv Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.