Jump to content

Besiktning av -68:an


Svedis

Recommended Posts

Ja, det där är ett välkänt tillvägagångssätt. Det är inte första gången jag här en liknande berättelse.

Vad är det de säger i Amerikat? If it ain't broken, don't fix it.

Link to comment
Share on other sites

Och vad kostar en sådan förhandskontroll? Jag tycker det är bättre att ta kostnaden för ombesiktning om nu något skulle vara fel. Självklart kontrollerar jag själv så mycket som möjligt innan, så man inte åker på en ombesiktning för att någon lampa är trasig...

Dit jag brukar åka för förhandskontroll, är det gratis ( det är inte Toyota)men Brandt tar en hundring. Det var några år sen jag frågade Brandt om samma kontroll men men...

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Tar upp tråden igen då det är vår i luften och fler än jag funderar väl på påställning och besiktning.

Var och gjorde reg. + ktrl bes igår på min nyimporterade -68.

Kanonkillar på SBP i Märsta!!!!!!!!!!

Tre kollade, två provkörde och alla verkade vara väldigt intresserade, kunniga och roade av gammelbilar.

Tyvärr så blev utslaget på mina baktrummor = 0 på båda så det blir lite uppsmörjning (hoppas jag) i helgen och efterkontroll.

En av killarna på SBP tyckte dock att "går väl inte att ha broms bak om man skall lägga en elva" :D

Rätt inställning!!!

Som "grädde på moset" ringde(!!) en av killarna idag och meddelade mig vilket reg. nummer jag fått så att jag kan ställa på bilen.

Slutsats: Min "första" upplevelse av SBP är mycket god!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har beställt tid till den 27 Maj för att regbesiktiga min 68 men jag blir inte klok på exakt vad det är jag måste göra innan... vägningen är jag med på men sen då? Måste allt fungera på den precis som vid en vanlig besiktning eller går det att reg.besiktiga den så man får ett reg.nummer och sen åtgärda det som krävs för besiktning?

Problemet är att jag väntar på en massa delar från USA som jag inte kommer att hinna få innan reg.bes då det skickas med min brors bil. Det är delar som behövs för en vanlig besiktning iaf. men jag vill ju ha ett reg.nummer så fort som möjligt!

hur gör folk nuförtiden som tar hem riktiga renoveringsobjekt som tar flera år att fixa? Får dom inget reg.nummer förenn den är klar då?

Vad kostar en omreg.besiktning?

Som ni märker har jag nästan panik inför det här 8):D (trots att man är norrlänning 8) )

Link to comment
Share on other sites

Utan att veta tror jag att du får bilen regad och krav på ombesiktnig.

Men ta och ring Bilprovningens kundtjänst och be att få tala med en tekniker och säg som det är, dom brukar vara trevliga och hjälpsamma.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...