Jump to content

Mustang II Hatchback -75 MAssa frågor!


Sebastian

Recommended Posts

Undrar lite: har en Mustang II på g för runt 25 tusen. Den verkar vara sänkt i framvagnen. är det svårt att fixa? Framrutan har en stor spricka, finns det något smart (billigt) sätt att byta den? Vad ska jag kolla på som kan gå sönder? är det ett bra köp? den är lackad i grå primer. Vad kostar det att lacka den?

ideér?

//Sebastian

Link to comment
Share on other sites

Så länge det bara är kortare fjädrar så är det inte så svårt (om man får tag på längre dvs)

Framrutan är väl lättast att ta på försäkringen.

lack varierar väldigt beroende på hur mycket du gör självsamt vilket resultat du vill ha (lack på insidan av dörrar, motorrum osv). Underarbetet antar jag är gjort eftersom den är primad?

Hittar du någon som lackar på "fritiden" så kan man komma undan ganska billigt, ska du ha perfekt lack av ett "proffs" så kostar det massor.

Ring runt o kolla lite.

övriga frågor har jag ingen aning om. Är mortorn någe påkostad?

Är det 8a i, kanske är ganska viktigt för prisuppskattning.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag inte sett det generella skicket på just den där bilen, typ välbevarad inredning, eller mossa, bra i plåten eller chipspåse.

En ny framruta låter som det kan bli kostsamt.

V6 betingar inte lika mycket som en V8:a.

Än så länge betingar inte Mustang-II'an nåt väldans högt pris.

Men så fort jag fixat upp min i toppskick så alla ser vilken ball bil det egentligen är så kommer nog priset att gå upp i taket. :--:--:--:--:--

Men tills det sker, så kan du nog lätt slica 10 lök på den bilen.

Det är ju iofs bara vad jag tror det..

Link to comment
Share on other sites

finfint! det kommer bilder på bilen när jag känner att den är anständig.. jag är grymt peppad!

Anständig? Vad e detta för dumheter? En mustang är alltid anständig! Se så upp med bilder nu, har själv ägt 2st Mustang II så är nyfiken. Bilder skall alltid visas på utgångsobjektet så man sedan kan se framstegen...

Jag hade btw kunnat tipsa om en billigare bil men du hann ju köpa ja.

Ladda gärna in bilderna på min upload om så önskas.

Link to comment
Share on other sites

Min första mustang som jag lade flera år på att göra i ordning. På bilden nylackad så alla lister ej monterade och framskärmar ej inpassade...

011.jpg

V6an hottades till lite;

009.jpg

Vacker även under (inte färdigt på bilden dock) observera de RÖDA hjulhusen och den blanksvarta bakaxeln.

013.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...