Jump to content

M II -74 V6 går ojämnt.


powerroad

Recommended Posts

Hej. I förra veckan började min M II -74 V6 helt utan förvarning gå dåligt.

Den "fluffar" liksom. Det låter som den inte tänder på en av cylindrarna ibland. Den går sämre när den är kall. Den är lättstartad & går bra på tomgång men när man varvar så hör man att den missar. jag provade att köra upp i 110 kmh & då lät den som en tvåtaktare som fyrtaktar & var mer orkeslös än vanligt. När man varvar den stillastående så börjar den "blöddra" & missa ordentligt vid höga varv. Jag har kollat tändstift & tändkablar. (dom är nya.bytte innan CCW). Fördelarlock, rotor & brytare ser också bra ut, inga sprickor & ingen fukt. Jag har tankat bilen full & slagit i 2 flaskor K-sprit. Kollat soppaslangar & filter. Inget hjälper :(. Är det nån här som kan ha en ide´ om vad det kan vara. Om det kan vara en vacuum slang så är jag tacksam om någon har ett tips om vilken...det finns ju några att välja på :? . Tacksam för alla förslag.

Mvh Anders

Link to comment
Share on other sites

på fördelaren sitter en vacuumklocka som ska dra tändningen till ett högre tal vid högre varv från klockan in i fördelaren går en arm som ska dra

tändplattan så tändinställningen blir ca 25 - 30 f ö d. Kolla så inte den kärvar eller har hoppat bort. Detta gäller om din fördelare styrs av vacuum, finns de som har vikter som slängs ut under tändplattan (den som brytaren sitter på) som gör likadant jobb.

Tomgångs inställningen är 8-10 grader på tändningen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...