Jump to content

65 Shelby


ThomasFB

Recommended Posts

Den går faktist ganska bra den där, det var dessutom några långsammare bilar som blockerade- eventuellt kunde man knipa lite mera från tiden om det behövs. Gillar BMW, så det värmer lite extra att se en som har läget under kontroll.

Link to comment
Share on other sites

Härligt inslag Rtm. Det kallar jag song. Typiskt BMWs under bara motor.

Hör hur den säger mer varv mer varv. Det är nästan så det kilar i brallan.

Vår gamle chauför i drag racingen. Han kör lång lopp nu med en new beatle. Med en vr6a. Jag lovar den låter grymt gott.

Ett riktigt kul inslag iallafall. Tack Berra

Link to comment
Share on other sites

:shock::shock::shock::shock::shock:

En BMW???? :evil: Fy för tysk pappslöjd....

Undviker MB, Bmw & DKW (ådi) som pesten.

Säger en sakkännare.

Denna har en sexa under huven, men BMW-vinkeln roterar 8200+ rpm från fabriken- inget trams här inte...

BMW M5 Standard Engine

Engine:V10

Displacement:5.0 liter

Horsepower:507 bhp @ 7750 rpm

Torque:384 lb-ft @ 6100 rpm

Max RPM:8250 rpm

Jag kan intyga att den går bra, tractioncontrol knappen i 'Aus'-läge, sen bär det iväg. Inget skrammel, inget trevande- bara äkta vara

Link to comment
Share on other sites

:shock::shock::shock::shock::shock:

En BMW???? :evil: Fy för tysk pappslöjd....

Undviker MB, Bmw & DKW (ådi) som pesten.

Säger en sakkännare.

Denna har en sexa under huven, men BMW-vinkeln roterar 8200+ rpm från fabriken- inget trams här inte...

BMW M5 Standard Engine

Engine:V10

Displacement:5.0 liter

Horsepower:507 bhp @ 7750 rpm

Torque:384 lb-ft @ 6100 rpm

Max RPM:8250 rpm

Jag kan intyga att den går bra, tractioncontrol knappen i 'Aus'-läge, sen bär det iväg. Inget skrammel, inget trevande- bara äkta vara

Ska jag bli imponerad? 8)

Få saker som tyskarna konstruerat och byggt som jag ägnar intresse åt faktiskt. Tyvärr haft "äran" att träffa tyskar på jobbet med, det har gett mig insikten att totalt ignorera allt tyskt. Det finns så mycket andra fina bilar. ;)

Edit; Detta tycker jag e porr; www.saab4fun.com/film/alastaro.mpeg :--

Link to comment
Share on other sites

Nej, alla behöver inte gilla tyska bilar bara för att jag gör det, men jag kan rekommendera att ta en titt på vad som står till buds. Om man hyser agg mot Tyskland och dess befolkning är det bättre att låta bli att köpa deras produkter, man bör också undvika att åka till Tyskland.

Saabismen är en sjukdom hette det på 80-talet..

Fanns bl.a bumperstickers med denna text.

Ingen idé att argumentera detta på ett Ford-forum

Link to comment
Share on other sites

Nej, alla behöver inte gilla tyska bilar bara för att jag gör det, men jag kan rekommendera att ta en titt på vad som står till buds. Om man hyser agg mot Tyskland och dess befolkning är det bättre att låta bli att köpa deras produkter, man bör också undvika att åka till Tyskland.

Saabismen är en sjukdom hette det på 80-talet..

Fanns bl.a bumperstickers med denna text.

Ingen idé att argumentera detta på ett Ford-forum

Jag har allt åkt i lite tyska bilar, inte ens det har omvänt mig faktiskt. Reser helst inte dit heller (varken öl eller sprit är en last för mig), bara en sådan sak som att de ogillar att prata engelska visar ju hur deras inställning till omvärlden är. :roll: Sedan får ju alla gilla vilka bilar de vill, tur att alla inte har samma smak, skulle bli sååå tråkigt då.

Jag må ha flera sjukdomar men ingen av dem plågar mig. :-- Visst är det ett Fordforum men då vi alla gärna kör just Ford (mustang) så blir det kanske lite tafatta argument gällande det. Vill du se en saabfilm till? ;)

Link to comment
Share on other sites

Vad jag förstår Så Mr turbo. Så gillar du att sticka ut hakan bara för att retas. Har set dina diskussioner med RTM. Skaka tass grabbar. Men snälla du dra inte in tyskar att dom inte vill snacka Engelska. Tycker inte riktigt att du var rärrvis. Om du vill prat om ett land som inte vill tala Engelska. Så är det väl dom Jä fö ski Fransmennen. Det är ett land att sänka. Förlåt men har mycket agg i mig till frans män. Fast jag har så mycket agg i mig så rek min mor att köpa peg. Tack vare priset var så rätt. Så var rättvis nu. Berra

Link to comment
Share on other sites

Vad jag förstår Så Mr turbo. Så gillar du att sticka ut hakan bara för att retas. Har set dina diskussioner med RTM. Skaka tass grabbar. Men snälla du dra inte in tyskar att dom inte vill snacka Engelska. Tycker inte riktigt att du var rärrvis. Om du vill prat om ett land som inte vill tala Engelska. Så är det väl dom Jä fö ski Fransmennen. Det är ett land att sänka. Förlåt men har mycket agg i mig till frans män. Fast jag har så mycket agg i mig så rek min mor att köpa peg. Tack vare priset var så rätt. Så var rättvis nu. Berra

Nej, jag säger bara vad jag tycker. Borde ju vara okej trots allt. Jag anser mig inte vara varken otrevlig, sur eller arg på något vis. Inte menat att det skall uppfattas så i vart fall.

Ang tyskland så har de startat två världskrig, mördat hundratusentals judar, är än idag ofta arroganta och otrevliga dessutom. Enligt mig alltså, så varför skall jag på något sätt sponsra deras ekonomi? ;) Kan inte säga att jag är förbannade på dem, undviker dem dock. Det är ju bara vad jag tycker, ni får ju göra vad ni vill.

Link to comment
Share on other sites

Menlös pajkastning... ska jag lägga mig i också? Nej tror inte det, vi tycker alla olika, förutom om mussen då :) Men är man det minsta intresserad av bensin så kan man väl inte undgå att bli imponerad av "BMW-filmen" oavsett vem som byggt den eller vart den är byggd anser jag.

Link to comment
Share on other sites

Ang tyskland så har de startat två världskrig, mördat hundratusentals judar, är än idag ofta arroganta och otrevliga dessutom.

1) Påstående nr 1 är till 1 1/2 del sant. Inget vi kan göra något åt.

Tyska folket har dock i efterskott fått betala ett enormt pris för de dumheter vissa regimer tog sej an i historien.

Jag tror att det är dags att släppa dessa propaganda-argument som gärna framförs från ett visst håll i tid och otid, och istället blicka framåt.

2) Hur många män, kvinnor och barn har Stalinregimen på sitt samvete?

3) Som man ropar i skogen får man svar. Om man är arrogant och allmänt otrevlig mot någon, så bör man vara beredd på att det kommer som en bumerang tillbaka. Personligen kommer jag i kontakt med ett antal tyskar varje vecka, har också tillbringat tid där, jag har inget att klaga.

En liten detalj: Kollegerna på dom arbetsplatser i bla München jag besökt hälsar varann 'god morgon' genom att skaka hand med varandra. Det är artigt och korrekt, och visar att man tar hänsyn till varann. Önskar att man kunde säja samma sak om oss nordbor..

Okej, om man ogillar artighet, precision, korrekthet, ordning och reda så skall man bara hållas hemma eller eventuellt ta sej till Frankrike eller Italien.

Du kanske inte har brytt dej om att lära dej Albanska heller, så varför skulle en tysk nödvändigtvis behöva lära sej engelska?

Jag har pulat (kört, mekat och rejsat) med bl.a. BMW och Audi (+ ett antal andra märken) sedan 1981, först som privatperson, senare som egenföretagare, så jag tror inte att "MrTurbo_1645" är den rätta personen att lära oss dessa bilars anatomi...

Jag vidhåller fortfarande att detta är ett forum för Mustanger- och gärna i god anda (har dock gjort mej skyldig till utsvävningar- erkänner villigt mej skyldig), så jag tror att vi inte skall föra detta samtal här.

Jag surfar på musseforumet för att få positiva intryck och för att lära mej mera om just dessa bilar.

BMW, Audi, Chrysler, Dodge, Plymouth och saab har egna forum.

Nu hoppas jag att denna tråd får en positivare vändning- jag kan personligen städa upp lite genom att själv sluta skriva inlägg om så önskas.

Link to comment
Share on other sites

The engine, with supercharger, produce around 530 rear wheel horse power and is prepared by ESS Tuning in Norway.

John ;)

Just det, John- bra point. Åtminstone är jag imponerad av hela paketet, men det är bara min åsikt.

532 rwhp ger i handen att det är mer än 550 i svänghjulet. Detta omvandlat till Hp / liter slagvolym skulle ge ca 1280 hästar i en 427 cid.

Okej, nu kommer det strax ett inlägg som säger att 1280 hp inte är någonting som imponerar..vi får väl leva med det då.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker inte man ska hålla på och bråka om små saker. Som sagt

Detta är ett forum där vi ska lära oss av varandra och ett bra utbyte av varandras erfarenheter och kunnande. Lite skämt kan man alltid ha. Men personliga angrepp det ser jag som ett väldigt dåligt tecken och dålig respekt för andra maniskor. Så om nogån kommer med ett litet inslag om ett annat märke på bil. Så finns det säkert någon annan person som kan tycka det var intressant. Det är inte fel med lite tråkning. Kan vara kul.

Men snälla använd inte påhopp eller personliga påhopp. Så kommer allt bli så mycket bättre. Tar ett litet ex. Det finns ett forum där det finns en person som inte förstår att andr amäniskor är jätte trött på honom och hans smyg reklam för hans företag plus att paj kastar andra personer.

Jag var där och läste mycket förut. Men jag tröttnade på denna person. Så det är sällan jag är där och läser nu för tiden. Vi ska hålla sams och vara posetiva till varandras ideer. Vi ändå mustang forum. Vi har alla en sak gemensamt. Det är att äga en Ford mustang.

Berra

Link to comment
Share on other sites

Ang tyskland så har de startat två världskrig, mördat hundratusentals judar, är än idag ofta arroganta och otrevliga dessutom.

1) Påstående nr 1 är till 1 1/2 del sant. Inget vi kan göra något åt.

Tyska folket har dock i efterskott fått betala ett enormt pris för de dumheter vissa regimer tog sej an i historien.

Jag tror att det är dags att släppa dessa propaganda-argument som gärna framförs från ett visst håll i tid och otid, och istället blicka framåt.

2) Hur många män, kvinnor och barn har Stalinregimen på sitt samvete?

3) Som man ropar i skogen får man svar. Om man är arrogant och allmänt otrevlig mot någon, så bör man vara beredd på att det kommer som en bumerang tillbaka. Personligen kommer jag i kontakt med ett antal tyskar varje vecka, har också tillbringat tid där, jag har inget att klaga.

En liten detalj: Kollegerna på dom arbetsplatser i bla München jag besökt hälsar varann 'god morgon' genom att skaka hand med varandra. Det är artigt och korrekt, och visar att man tar hänsyn till varann. Önskar att man kunde säja samma sak om oss nordbor..

Okej, om man ogillar artighet, precision, korrekthet, ordning och reda så skall man bara hållas hemma eller eventuellt ta sej till Frankrike eller Italien.

Du kanske inte har brytt dej om att lära dej Albanska heller, så varför skulle en tysk nödvändigtvis behöva lära sej engelska?

Jag har pulat (kört, mekat och rejsat) med bl.a. BMW och Audi (+ ett antal andra märken) sedan 1981, först som privatperson, senare som egenföretagare, så jag tror inte att "MrTurbo_1645" är den rätta personen att lära oss dessa bilars anatomi...

Jag vidhåller fortfarande att detta är ett forum för Mustanger- och gärna i god anda (har dock gjort mej skyldig till utsvävningar- erkänner villigt mej skyldig), så jag tror att vi inte skall föra detta samtal här.

Jag surfar på musseforumet för att få positiva intryck och för att lära mej mera om just dessa bilar.

BMW, Audi, Chrysler, Dodge, Plymouth och saab har egna forum.

Nu hoppas jag att denna tråd får en positivare vändning- jag kan personligen städa upp lite genom att själv sluta skriva inlägg om så önskas.

Väldans vad känsligt det var...

Påpekade bara att jag inte är en fan av tyska bilar av olika orsaker. Tyckte inte ens att jag var otrevlig. Men uppenbarligen tas det för givet att jag är otrevlig mot tyskar. Jag vet mycket väl hur de tyska cheferna beter sig när de besöker saab tex. Svin är ett passande ord. Där kommer även oviljan att prata engelska in. Engelska är GM;s koncernspråk, tyskarna stretar dock emot och blir ÄNNU grinigare när vi inte kan tilltala dem på tyska. Allmänt nedvärderande och otrevliga mao, precis som om de vore mer värda än svenskar.

Sedan kan man fråga sig vad jag "lärt er"??? Jag påtalade att jag inte kryper på knä och till ber BMW. Var detta fel ber jag hemskt mycket om ursäkt. Det var bara vad jag tyckte. Okej, du håller inte med, men du kan ju respektera min åsikt för den sakens skull. Jag ser inte dig som en sämre människa för att du gillar BMW. Det intressanta är ju även att just BMW och SAAB ligger nära varandra gällande vilka kunder de vänder sig till. Många väljer / byter mellan just de märkena.

Kan fortfarande inte fatta vart jag har uppfattats som "arrogant och allmänt otrevlig"? Ser du dessa och vet vad de innebär; :D:--8);):roll: Var det "Fy för tysk pappslöjd..." är det ett skämtsamt uttryck som hänvisar till Trabant.

Tycker detta är draget till ytterligheter, storm i ett vattenglas rent av. Inser nu att jag inte borde framfört min åsikt i frågan. Jag besöker dagligen ca 15 olika bilrelaterade forum, både märkesbundna och allmänna. Detta forumet är guldvärt för den information och fakta man kan finna. Andra forum har andra fördelar med.

För de andras skull tror jag vi borde fortsätta diskutera detta via PM eller så inser vi att alla inte gillar samma saker, oavsett om det gäller bilar, mat eller politik. Ogillar att argumentera på nätet då saker lätt missuppfattas tyvärr.

Trevlig helg på er nu. 8)

The engine, with supercharger, produce around 530 rear wheel horse power and is prepared by ESS Tuning in Norway.

John ;)

Just det, John- bra point. Åtminstone är jag imponerad av hela paketet, men det är bara min åsikt.

532 rwhp ger i handen att det är mer än 550 i svänghjulet. Detta omvandlat till Hp / liter slagvolym skulle ge ca 1280 hästar i en 427 cid.

Okej, nu kommer det strax ett inlägg som säger att 1280 hp inte är någonting som imponerar..vi får väl leva med det då.

:roll:

Link to comment
Share on other sites

Då tycker jag att vi fortsätter med vad tråden handlade om från början. Tycker att är intressanta inslag. Med lite runt runt åka. Och spelar ingen roll vilken bil som kör. Har alldeles för bensin i blodet för att tycka något är fel eller tråkigt. Till och med ångmaskiner är kul att titta på. Tennkule motorn är jätte intressant den med bara det rör på sig. Så kom igen nu. Nu gör vi en ny start. Berra

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...