Jump to content

Önskelista till Tomten


JanneJ

Recommended Posts

Ja Du Janne, jag håller med. Deras GT350SR slår deras GT500E med hästlängder. Jag såg bägge sida vid sida i Nashville vid 40 årsjubileet och det var inge tvekan om vilken jag skulle ha valt om jag haft tillräckligt med "Greenbacks" i lädret.

Link to comment
Share on other sites

Det som är lite kul med Eleanorhypen är att Eleanor i originalfilmen var en gul 71:a sportsroof ombyggd att se ut som en 73:a, mao en ganska tråkig bil att titta på. En del säger att det var en Mach 1:a men det går inte att se i filmen.

Sedan ska man ge Chip Foose och gänget som byggde de 12 bilarna som användes i nyinspelningen credit för sin design (jag tyckte bilen såg fantastisk ut i den nya filmen), och samtidigt kan man tycka att det var synd att Unique Performance tolkade filmbilarnas design på sitt eget sätt och bara lyckades sisiådär med slutresultatet.

Vi får se hur det går med stämningarna som pågått några år, mellan änkan Denice Halicki och Carroll Shelby/Unique Performance för att de utnyttjat Eleanornamnet i sin marknadsföring utan tillstånd.

Link to comment
Share on other sites

har alldrig varit speciellt impad av de nya Eleanor-mussarna, tycker det är lite too much..

hursomhelst vart jag lite nyfiken när du säger unique performance tolkning av filmbilen, vad skiljer deras från filmens då?

Link to comment
Share on other sites

Det jag reagerade på först var bulan på huven, den verkade tre gånger så hög på bilen i Nashville jämfört med bilen i filmen.

Men det var främst helhetsintrycket även om det är svårt att jämföra en bil man bara sett på film med en i "levande livet".

Link to comment
Share on other sites

jo just det bulan ja, värst är ju den på den sk. super snaken med luftintag i.

men inte alla bilar på uniques hemsida har den stora bulan, vissa har en ganska nätt sådan, hänger väl ihop med motorval kanske?

Link to comment
Share on other sites

jo just det bulan ja, värst är ju den på den sk. super snaken med luftintag i.

men inte alla bilar på uniques hemsida har den stora bulan, vissa har en ganska nätt sådan, hänger väl ihop med motorval kanske?

Antagligen. men förskräcklig är den i.a.f. Det finns en hel del som "tar emot" på dom nyare kreationerna. Jänkarnas smak avviker en del från den europeiska, har väl med det att göra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...