Jump to content

Bakaxel utväxling.


Recommended Posts

Jag har en customline 55a med 351w ca 325 hk och en tci streetfighter med breakaway-turbin 2400 stall, nu skall jag skaffa en Ford 9 tumms bakaxel som skall diffas, bilen skall jag kunna köra till utställningar och cruisingarna med men jag vill även ha lite "drag" i den.

Vilken utväxling skulle ni rekomendera på bakaxeln?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Och som kronan på verket så slänger du in en Aussie locker och utväxling av carbon stål så får du en närapå outslitlig diff.

Lite drygt 3000:- för en diff sats, utväxlingen däremot är jag osäker på priset på, men troligen ungefär samma pengar där.

Link to comment
Share on other sites

Och som kronan på verket så slänger du in en Aussie locker och utväxling av carbon stål så får du en närapå outslitlig diff.

Lite drygt 3000:- för en diff sats, utväxlingen däremot är jag osäker på priset på, men troligen ungefär samma pengar där.

Eftersom jag jobbar i stålindustrin måste jag bara fråga: - Vad i herrans namn är "carbon stål" :?:

Om det helt enkelt är svengelska för "carbon steel" (dvs kolstål) så är det ju inte särkilt märkvärdigt och kan betyda vad som helst från riktigt "blötjärn" till enklare konstruktionsstål. I vilket fall som helst så skulle det inte vara lämpligt att använda i transmissioner.

Eller är det en sådan där intetsägande beteckning i stil med "Chrome Moly" eller "Air Craft Quality"? som främst amerikaner gärna tar till för att det ska låta som om deras stål faktiskt går att använda till något annat än fotskrapor och grillspett. ;) (lite överdrivet)

Link to comment
Share on other sites

Sorry är inte så insatt i alla stålsorter då jag inte jobbar i stålindustri.

Men jag ska försöka ta reda på exakt vad drevsatsen är gjord av.

Det jag vet är att den ska vara betydligt starkare än original.

Bra att du upplyste mig, så jag inte pratar om nåt som inte finns på fler ställen, man vill ju inte fara med osanning.

Återkommer när jag vet mer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...