Jump to content

Renoveringsobjekt, lite frågor


Fröberg

Recommended Posts

Hej,

Gjorde för några veckor sedan ett klipp (trot jag) på en 2005 GT men har nu gått och blivit förälskad i Mach 1 -69 :shock:, den är såååååååå fin!

Jag går nu i tankarna om jag ska sälja min -05 och lägga pengarna på ett renoveringsobjekt och förverkliga en utav mina drömmar.

Om jag säljer bilen har jag ca 250 000 kr att röra mig med. Vad tror ni, räcker detta för ett renoveringsprojekt av en Mach 1?

Jag är i stort sett helt grön på att meka med bilar men har lätt för att lära mig. Min svärfar har en fullt utrustad verkstad (som han praktiskt taget bor i :-- ) + stor kompetens om motorer och när det gäller att göra galna projekt (behöver troligen bromsa honom då det inte skulle förvåna mig om det slutar med 4x4 drift och +500 hk ;) )

Min farbror arbetar som smed och har tillgång till alla möjliga maskiner för plåt och stål. Med min envishet och deras hjälp bör jag klara utav detta...

Hur går jag lättast tillväga för att hitta ett renoveringsobjekt? Någon med kontakter i USA som jag får "låna". Lika bra att börja forska och leta redan nu så att man är förberedd.

Andra tipps på vad jag bör göra/förbereda före jag drar igång i en allt för stor skala.

Alla erfarenheter är bra ergarenheter så dela med er utav era!

Link to comment
Share on other sites

Oj det gick fort, att köpa en 69-70 Mach1 eller Sportsroof

är inte fel, har ökat mest i värde bland Mustanger. :shock:

Får du loss 250 så kan du säkert hitta en Mach1a som

passar dig jag tror även att du kan få en utan större

arbeten gällade renovering. 8)

Tekniskt kunnade är det många som har runt Mach1 o

Sportsroof, gå in på ämnet medlemsbilar 69-70,

här finns många duktiga renoverare och kalenderbitare. ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej