Jump to content

It,s alive CMC2068


Magnus Helsingborg

Recommended Posts

Hej

Satte mig bakom ratten,vred om tändnings nyckeln och motorn vaknade la i driven och släppte bromsen,tanken for genom huvudet var hur f.. ska detta gå?gav lite gas och det började att rulla,ut genom garage porten och ut på gatan,detta låter löjligt ,men efter 8år i garaget med svett och tårar så känns det som en kick,turen blev bara någon km,men jag kommer att sova med ett leende på läpparna,till våren så kan jag köra på min första mustang träff i egen bil,Mvh Magnus

Link to comment
Share on other sites

Hej

Det nya projektet är jag inte ägare till utan ett vinterjobb jag tagit mig på,bilen är en -69 mach1,s-kod dvs 390motor med 4vxl man.Fick

börja med att trycka tillbaka fjädringstornen 55mmm med hydral för att

kunna montera exportstaget,vill ha detta monterat innan jag sågar av

längsgående balkar och yttre förstyvningsboxarna som är upprostade,

skall även byta golv halvorna som är ett lapptäcke av gamla lagningar,men forts följer säkert. mvh Magnus

Link to comment
Share on other sites

otroligt snygga fälgar på din bil!

vad är det några?

Det är gamla minilite kopior,tror märket är western,storleken är 8,5x15.

har sett en liknande fälg hos bla NPD.Mvh Magnus[/quote:260e9moq]

coolt! kanske tänker du på vintage wheelworks 48?

men dom är ju inte alls lika snygga som dina, som har så bred fälgkant.

sen finns dom bara i 8" i bredd..

säg till om du ska "uppgradera" dig till något annat nån dag ;)

Link to comment
Share on other sites

Köpte 4st Americanracing 16" som jag tänkte montera på mustangen när den blev klar,men när det var samma bultdelning som på min amazon så kunde jag inte låta bli att prova dom på den,håll med om att det ser bättre ut än med plåtisarna(sorry vet att amazoner inte hör hemma här)

Har sneglat lite på 17" men tycker också det är helt ok med det som sitter på bilen idag,lovar att höra av mig om det blir byte.Mvh Magnus

Link to comment
Share on other sites

amazon kombi är riktigt fina, dom fälgarna passade väldigt bra på den bilen.

17" på mussen.. jaa det är svårt det där (iaf för mig) ena dan tycker jag 15" e tuffast sen så 17"..

för mig blir det nog 15" eller 16" när det är dags, jag tycker det är fint med lite gummi. :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Hej

Det var länge sedan jag skrev något om min mustang för det har blivit mest skruvande och svetsande på andras bilar,renovering av badrum osv.Men den är inte bortglömd,håller just på med att sätta dit mach1 dekalerna och bokstäverna på bakluckan,tänkte inte sätta dit detta från början eftersom jag gillar boss 302 utseendet bakifrån.men vissa saker växer fram efterhand,blir ev också andra bladfjädrar med vänd ögla,då den är lite hög i bakänden,någon som har positiva eller negativa erfarenheter av sådana bladfjädrar?Mvh Magnus

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...