Jump to content

Någon med termec 3650n låda? lite frågor?


Recommended Posts

hittade denna tråd på stangnet

http://forums.stangnet.com/showthread.p ... 5&t=328655

ang justeraren samt quadranten från steeda så har jag det hemma, men om det är det som är problemet vet jag inte, men rekommenderas till kopplingar av den typen du har.

du kan få testa , funkar det så får du köpa till ett bra pris, funkar det inte så får du lämna tillbaka dom.

är ju till min bil, men har inte blivit monterade ännu, så då funkar det att göra så.

Link to comment
Share on other sites

läste igenom en del tyvärr är engelskan inte så bra... svårt att förstå:oops: En kompis sa sätt i en Automat i stället, min fråga är det någon som gjort det och är det möjligt,hur mycket pyssel är det med allt.

Skulle vara ett alternativ kanske.....

Link to comment
Share on other sites

läste igenom en del tyvärr är engelskan inte så bra... svårt att förstå:oops: En kompis sa sätt i en Automat i stället, min fråga är det någon som gjort det och är det möjligt,hur mycket pyssel är det med allt.

Skulle vara ett alternativ kanske.....

då blir det ny kabelhärva och databox

Link to comment
Share on other sites

En kompis sa sätt i en Automat i stället

Neeeeejjjj....

Det kan ha sina risker att köpa en "remanufactured"- låda ibland.....

Ta reda på vad en ny likadan låda kostar till din bil, köp sedan sprillans nytt svänghjul också. Är det planade svänghjulet absolut rakt nu då?

Frustrerande kan det vara ibland...

Link to comment
Share on other sites

kan in på Grufman få fram lådor som fungerar eller renover ni? Att byta till automat är dyra saker eller =? Så less på att plöja ner massa pengar på en låda som ändå inte blir bra. Lämnade int svänghjulet till en firma som svarvar så man får lite på dom. Alla förlag är välkomna

Link to comment
Share on other sites

Har legat i garaget i kväll och lyssna efter oljudet i lådan. Det verkar kommar från backdrevet som ligger och skakar/fladrar ?

Så det blir att plocka ner allt igen och undersöka den saken lite mer

finns tyvär inte något man kan se på skissen av lådan som får det ljudet?.

Nu har jag en följdfråga: Då jag bytte kopplingen och tryckplattan första gången jag plocka ner lådan utan att kolla så att svänghjulet var rakt utan monterade i hop allt igen och körde några mil. Nu när jag rev ner lådan igen så passa jag på att plana svänghjulet ca 1½mm men kopplingen huggar än. Kan man ha sabba den nya kopplingen/tryckplatta pg av att svänghjulet var lite ojämt så pass att man måste byta den igen`????

:roll::roll:

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...