Jump to content

Svårt att fixa själv?


Recommended Posts

Så var det dags att fixa allt man inte hann med i somras.

Mussen har gått kanon hela sommaren, dock har ett klonk från bakaxeln hörts de senaste turerna. Hörs mest när man går från back till framåt och vice versa. Även vid körning över kanter.

Även styrningen har ett påtagligt glapp där ratten kan vridas utan att möta "motstånd" eller att hjulen byter riktning.

Antar att detta är några slags bussningar som nu är slut?

Har aldrig joxat med hjulupphängning förut, klarar man att fixa det själv eller behövs det specialverktyg eller verkstad?

Link to comment
Share on other sites

Hej min erfarenhet säger att det är drivknuten som är dålig men inte säker finns många klonk där bak. Det andra med ratten skulle jag själv lämna vidare till en som kan ställa framvagnen efter ha bytt det som måste bytas. Bättre att göra sådant man kan, Men har man lyft, verktyg och några timmar samt kunskap så är det ju inte några problem,

Link to comment
Share on other sites

Jag har oxå ett klonkande när jag går från back till drive och vise versa.

en välrenomerad verkstad sa till mig att det är bärarmarna bak som behöver bytas för att det är för stora "hål" vid bultarna.

kan de stämma?

Link to comment
Share on other sites

Sök i gamla trådar på det här. Det finns en hel del eventuella anledningar till klonk.

Ifall det skulle vara så att det kommer från bärarmarna så byter man bussningar bara, det klarar man ganska lätt med lite finess å milt våld :D

//Jocke

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...