Jump to content

Misständer på udda cylindrar.


Recommended Posts

Börja med att kolla hur stiften ser ut på bägge sidorna. Så länge du tror det är säkert så kör den i det läge där du upplever problemet, och stoppa direkt därefter för att läsa stiften. Vattenläcka kanske? Som sagt, stiften kan berätta en del om du bara vet hur du läser av dem.

Link to comment
Share on other sites

Jag vet inte hur tändsystemet är byggt men om det är tex 2 tändmoduler en för jämna och en för udda så kan felet ligga där. Är det två så prova att skiffta dom för att se om felet följer med.

Har alldrig tittat under huven på en ny Mustang så jag har noll koll på dessa :)

Link to comment
Share on other sites

Har någon någon ide om felet när felindikatorn visar att motorn misständer på alla udda (1,3,5,7) cylindrar. :cry: 04 GT 2500 mil.

Service engin soon lampan tänds vid fullgas på höga varv. :twisted:

Tacksam för hjälp, Håkan

men vänta nu ett tag. den går alltså inte konstant dåligt på ena sidan, my bad.

då har det inget med kammarna att göra...hmm. sätter den felkoder på misständning på alla dessa burkar? går maskin bra i övrigt, typ vid tomgång, är den lugn och stilla inga konstiga vibrationer?

hur får du ut felkoderna?

Link to comment
Share on other sites

Den går jämt och fint hela tiden. Jag kan känna misständningen vid fullgas ax över 4000 varv. Den misständer inte på alla udda cylindrar samtidigt, oftast en eller två mellan felkondavläsningarna.

Just nu är den avställd, jag kommer inte ihåg hur den korrekta felkoden löd. Skall försöka låna en felkodsläsare. Återkommer.

Håkan

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...