Jump to content

Efterlysning; Se bild i MustangForum nr4 -07 sidan 17


Recommended Posts

Hej!

Jag är MYCKET intresserad av att få mer information om bilen vars motorrum syns längst ner på sidan 17 i MustangForum nr4 -07. (senaste)

Vad som syns är en kompressor, två förgasare och mycket krom. :-- Nu vill jag veta mer om både motor och bil, fakta men framför allt BILDER på resten av bilen.

Link to comment
Share on other sites

Ingen Mustang tyvärr, det är Michael Dahlstedt från Lund som byggt denna fantastiska Dodge Challanger -70

Naturligtvis har han vunnit mängder med priser och varit med i de flesta motortidningar

Mer info på

http://www.showcarservice.com/

http://www.showcarservice.com/biografi.pdf

Tack..

Jo, att det inte var en mustang är man ju med på, kunde dock inte placera vad det var.

Tror det är den snyggaste motor jag sett och resten av bilen skulle jag inte slänga ut ur garaget heller. =)

Link to comment
Share on other sites

Jo, det är en helt otrolig bil och den står sig väl även med internationella mått mätt. Den skulle nog inte behöva skämmas för sig på SEMA show till exempel.

Det finns säkert några som tycker det är överrenovering men det är åtminstone kul att se att det finns entusiaster som satsar helt kompromisslöst.

Läs gärna biografin som är länkad ovan, där beskriver Michael bygget.

Link to comment
Share on other sites

tycker själv att bilar som denna är riktigt tråkiga.. fast kanske mest beroende på deras ägare som i princip aldrig använder dom. såg när han rullade av den från en trailer i rättvik sedan praktiskt taget rullade fram den på tomgång för att undvika blånering på avgasrören när han skulle ta emot priset:/ torr stil om ni frågar mig.. vad är det för kul med en bil som man inte kan köra med :roll:

Link to comment
Share on other sites

tycker själv att bilar som denna är riktigt tråkiga.. fast kanske mest beroende på deras ägare som i princip aldrig använder dom. såg när han rullade av den från en trailer i rättvik sedan praktiskt taget rullade fram den på tomgång för att undvika blånering på avgasrören när han skulle ta emot priset:/ torr stil om ni frågar mig.. vad är det för kul med en bil som man inte kan köra med :roll:

Bilen är vacker, men jag skulle aldrig ha en bil jag inte tänker använder. Att andra har något som är vackert att se på är ju kul. Hade gärna haft en sådan där bil, självklart i gott skick men lika självklart till för att användas.

Hur ägaren till bilen ifråga använder eller inte använder sin bil är hans ensak, jag bara tittar och njuter... :--

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...