Jump to content

Ni MÅSTE se "I am Legend"


Jocce

Recommended Posts

Det finns många frågeställningar i det här.

En del värderar inte insatsen i skapandet av media i olika former. De förstår inte vilket arbet som ligger bakom.

Det är också oerhört lättillgängligt i samband med det digitala formatet via nätspridningen, vilket gör att den moraliska aspekten sänks.

En del anser inte att musiker, författare, målare, skulptör m.m är ett riktigt arbete, utan en hobby som man tycker är j....t kul. Vad jobbar du med på riktigt då? Är det någon som känner igen den frågan?

Jag har aldrig fått hjäp gratis av en hantverkare, arkitekt, begravningsentrepenör eller dylikt.

Däremot har jag fått förfrågningar om att ställa upp och spela gratis på olika kalas eller t.o.m krogen för att "vi verkar tycka att det är så himla kul".

Ett annat område som inte är riktigt accepterat att betala för hos privatanvändare, är datahjälp. Det ska vara gratis.

Tänk om vi kunde lägga Mussen i scannern, skulle vi göra det? Hur många har man inte träffat under åren som alltid velat ha en Mustang, men som prioriterat annat.

Det finns samhällsidealister överallt i alla organisationer som inte vill att det ska kosta något utan alla ska ha rätt till allt gratis. Oftast vill dom också att någon annan ska stå för själva insatsen och de själva är de som åtnjuter resultatet. Det har heller inte några kopplingar till folkslag, kön, samhällsklass eller ålder, utan det är en parasitideologi som tyvärr började hos en yngre generation men som spridit sig till den äldre.

Gynna kulturen, mer Mustanger åt folket. Jag prioriterar och köper skivor och åker på bilträff, men går inte på fotboll.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Bra att vi har yttrandefrihet i Sverige, och att folk skriver vad dom tycker....det är det som gör att denna tråd i forumet blir intressant att läsa. Det finns två block i frågan om nedladdning, det är bra.

Men jag har en fråga till ER som tillhör blocket "Vi som inte laddar ner" har ni nån gång jobbat svart, kört för rött, inte hållit hastigheten, tagit hem en svartjobbare som städat erat skitiga hem, skitit att betala tv-licensen, osv osv listan kan göras lång.........

Jag är ingen notorisk nerladdare, men jag erkänner att det händer, jag har kört för fort också, även kört för rött, jobbat svart, skitit i tv-licensen osv osv, men jag hymlar inte......

Gör ni det ?????

Nu ska ingen pekas ut, jag ställer bara en generell fråga, jag gillar er alla iom att ni har ett fint bilintresse, jag vill bara lägga till lite mer i debatten, speciellt när man själv hamnar i facket snåljåp...

:twisted::twisted::twisted:

Link to comment
Share on other sites

Nu förstår jag inte vad fortkörning har för samband med nerladdning.

Jag fattar poängen men det är ju knappast stöld. Å rött ljus skulle jag inte våga att köra mot.

Att betala svart är ju iofs inte samma som att ladda ner, att anlita någon och sen INTE betala - det är samma som nedladdning.

Men jag måste även där säga att det har vart ganska dåligt med både tagande och givande av svarta pengar....

.... jag har faktiskt alltid betalt TV-licensen. - dumt, va? Det är ju ändå bara skit på TV'n. :roll:

Link to comment
Share on other sites

[quote="Fredrik fd 863"]

.... jag har faktiskt alltid betalt TV-licensen. - dumt, va? Det är ju ändå bara skit på TV'n. :roll:

Du är inte ensam om den dumheten den stora massan betalar.. Verkar mest vara ett politikerproblem

Suck!! Livet är orättvist! I min branch kan jag inte jobba svart.

Köra mot rött funkar...... bara ingen annan kommer i vägen.

Köra för fort, är heller inte svårt.

Jag skulle aldrig betala svart för att få bort skiten i huset, då får det hellre ligga. Risken finns ju att alla "bra ha grejer" åker med om någon kommer in och städar.

Link to comment
Share on other sites

[quote="Fredrik fd 863"]

.... jag har faktiskt alltid betalt TV-licensen. - dumt, va? Det är ju ändå bara skit på TV'n. :roll:

Du är inte ensam om den dumheten den stora massan betalar.. Verkar mest vara ett politikerproblem

Suck!! Livet är orättvist! I min branch kan jag inte jobba svart.

Köra mot rött funkar...... bara ingen annan kommer i vägen.

Köra för fort, är heller inte svårt.

Jag skulle aldrig betala svart för att få bort skiten i huset, då får det hellre ligga. Risken finns ju att alla "bra ha grejer" åker med om någon kommer in och städar.

Link to comment
Share on other sites

Konstigt fattar inte hur posten blev som den blev, förmodligen skit bakom tangentbordet. Just det det var det jag menade o höll med om, man törs väl inte släppa in nån i huset, och sin egen skit kan man ta hand om själv.... :P

Link to comment
Share on other sites

Konstigt fattar inte hur posten blev som den blev, förmodligen skit bakom tangentbordet. Just det det var det jag menade o höll med om, man törs väl inte släppa in nån i huset, och sin egen skit kan man ta hand om själv.... :P

Äsch då, det är är mänskligt att fela. ;)

Link to comment
Share on other sites

......sin egen skit kan man ta hand om själv.... :P

Äsch då, det är är mänskligt att fela. ;)

Men att ladda ner "I am a legend" är väl ändå att ta hand om nån annans skit :shock:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...