Jump to content

Den typiska Mustangägaren av generation 6 94-04.


Recommended Posts

Japp då får man välan börja då mmmmmm jag har väl alltid gillat

Mustanger, men när jag nyligen skilde mig så tänkte jag att, fan

om man skulle bli unkis igen så kunde väl man börja att åka jänkare

igen. Åkte nämligen mopar som liten knodd började med en Valle med V8

som var min första bil, 6.000 spänn 1980.

Sen vart det några mopar produkter till innan det blev svenne bilar.

Men när jag såg den Turkosa mustangen uppe på motorborgen i Solna så föll jag jag som en sten.

Så vart man med Pålle, köpte den i mars 2007 och körde 1200 mil första

lååånga sommaren,och njöt hela tiden.

Värkligen JÄTTE NÖJD. ÄLSKAR MIN PÅLLE.

Man 45 år. :--

Singel. :oops:

Yrke Målare. :D

Tre grabbar 18,15 och 7 år. :o:o:o:--:--

Ett ex ( bra kompisar). ;)

Tjänar mellan 9 och 10 basbelopp. :P:P:P:P

Bilar se nedan. :boss

Intressen Mustanger Brudar och ÖL. :shock:

Bor Ekerö/Stockholm :D:--:lol:

MVH Lasse

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Bra att Lassemålare börja skriva då har man en mall hehe.

Pär heter jag och jag har alltid gillar bilar, min far har alltid jobbat med bilar och kört rally så det är klart man vart intereserad och min morfar har ägt en mustang -65

så jag såg en fin gt -02 på blocket och den ville jag ha så jag tog 2 plan från umeå till malmö och det var värt det vill jag lova.

så nu det jag vill göra är att köpa ett kompressor kit, men problemet är att jag hittat så få återförsäljare och jag vet inte vem man kan lita på när de vill haa förskottsbetalning.

Man 21år

Yrke: svettsare

Intressen: Mustangen, damer ;)

Bilar: Mustangen gt -02, saab 9000cse

bor: Umeå

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Biltokog sen födseln tror jag. Har alltid skruvat, i början fick man alltid en hög över (säkert nåt ovesäntligt). att ha en Mustang bestämde jag mej för 1965 när Bosse Ljungberg gick från Falcon till Mustang en röd en. Vilken dröm :lol:

När man senare i livet fick råd så fick man antagligen hjärnsläpp :roll: det blev en Camaro SS -71 :!::!: efter den villa, Volvo och ungar. Nåväl hittade ett objekt 64½ HT i delar fick aldrig ihop den utan sålde den efter 24 år i delar. :cry::cry:

Men det löste sej min -01 GT cab kom hem förra våren så nu är jag :lol::lol: igen.

Man 55 gift :D

Stadsanställd (bra att ni betalar min lön) :lol::lol:

Tre döttrar 18, 20 och 27 :D

Två barnbarn tjejer 2 och 4 :D:D

Villa, Volvo och Mussen :lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Visst är det konstigt är vi verkligen så få i 1994-2004 segmentet

Kolla dom gammla klassikerna dom är många och även 2005-och frammåt är tydligen många. :roll::roll::roll:

Men vi som kör bilen om åter gav namnet Mustang den riktiga klangen

vi verkar vara få :(:(:(:(

Blir lite lessen i ögat :oops::oops::oops::oops: <

MVH LASSE

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag är 44 år och har haft mustanger sedan jag var 18 år. Jag blev fast i 71-72 modellerna och dessa är mina favoriter bland de äldre mussarna.

Har dock även haft en 67FB med cleveland samt en 68HT med 428CJ som jag hade tillsammans med Key Edström i många år då vi körde den i C/S. Sista säsongen var 1997.

Då renoveringen av min 71 cab började att dra ut på tiden och jag inte ville vara utan cab så började jag att leta efter en ny bil. Funderade länge och kom fram till att det fick räcka med 71-72 bilar tills den senaste blir klar eller att någon ovanlig modell dyker upp (71 C, J code eller 72 R code cab).

Då mitt intresse för modeller efter 73 var minst sagt lågt så var inte dessa de första som jag tänkte på men någonstans i bakhuvudet så var det något som som började viska SVO. Sagt och gjort man började titta efter dessa men kunde konstatera att det inte riktigt var så som jag hade tänkt mig. Sedan kom jag och tänka på en amerikansk bekant till mig som har ett antal Cobra R mussar.

Detta ledde in mig på spåret om att kolla in riktigt nya mussar. Jag började också att väga in parametrar som stor motor , Cab, blivande klassiker etc. Efter många om och men så hittade jag sedan 2003-2004 SVT cobran "Terminator" och denna visade sig vara den första mustangen som kunde matcha min 71 429SCJ bil i prestanda.

Blev mycket intresserad av dessa och läste på för att se vad som kunde bli en raritet, kom sedan fram till att den mest sällsynta bilen (alla har i princip all utrustning) var Competition Orange Convertible 72st tillverkade. Det tog närmare 6 månader innan jag hittade denna bil i rätt skick.

Jag får nu erkänna att jag har blivit såld även på dessa modeller (SN95) och sitter och tjuvsneglar efter nya lockelser rätt så ofta :D

Link to comment
Share on other sites

Första Mustangen (och enda hitills) är en SVT Cobra 1995. (Flyttgods)

Ville ha en V8 innan han där uppe kallar...... Tittade på Camaro och Trans AM - men när jag såg "Sally" - så fanns inga alternativ.

Köpte bilen samma dag som Wilson Picket gick bort - därav nicket (Mustang) Sally.

Tycker mest om att åka. Mekar när det inte blir för avancerat.

Till våren blir det nya fälgar och däck. Sänkingssats och slitade skivor med ståluomspunna ledningar ligger också i garderoben.

Trim - kommer väl på frågan nästa år. Skulle vilja ha 100+ pållar till.

Eventuellt lite rappare utväxling också.

Sommarens (2008) träffar - är planerade

American Power Tour (runt Vättern)

Pony Tour på Öland

Emmaboda och Mantorp

Å så hoppas jag på lite spontanträffar i Småland......

Om det blir någon mer Musse - så blir det än äldre modell. Roligare med gamla (och enkla) bilar - om man ska skruva själv. Kan tänka mig ett riktigt "skepp" oxå. Dvs. en STOR jänkare från 60-talet.

Cobra 03-04 är väl drömmen - om man vinner på Lotto....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Får väl bidra med ett inlägg då!

Ok.

Nyss fyllda 28år, Villa, sambo och en son på ~1.5år samt en Jack russel terrier. Hur kunde det bli så? hade jag alldrig trott för några år sedan. :--

En Mustang var väl inte det jag alltid drömt om, men man har ju alltid varit motorintresserad. (Började köra cross vid ca 6års ålder) Köpte en R1a när jag var 19, tyckte det räckte bra i några år. Men man började ju snegla lite smått efter en lite värre bil också. Kikade o övervägde väl det mesta Alfa, bmw, toyota supra m.m. Men dessa är ju rätt dyra att få fart på eller om o när det havererar.. Har en väldigt mustangtokig arbetskamrat som (jag tror) styrde in mig lite mot de gamla järnklumparna. Så det blev en Cobra lite av bekvämlighetsskäl, bromsar o lite smått o gott är ju redan "bra", med 302an/5.0an som det finns hur mycket prylar till som helst för helt ok priser!

(Provkörde även 4.6an innan jag bestämde mig för denna.)

Än så länge har man bytt till större fälgar, ställbara gasdämpare, hårdare fjädrar, Fullängdheaders med egensnickrad 3" Xpipa, shifter o lite smått o gott.. (bara lite måsten)

Nu håller jag på att försöker få på en skruvkompressor, tyvärr finns det ju inga riktigt vettiga lösningar på intercooler till dessa äldre. Så då får man göra eget insug. man får väl se när man blir färdig, men man får dock lite mer lust att skruva o dona när solen o värmen börjar titta fram.

Hade helt klart varit kul med en 60tals FB också men jag gillar ju att köra mer än o meka o sedan så sprang ju de iväg i pris så förskräckligt.. Synd att man inte var spågubbe, Då kunde jag köpt en FB direkt o sedan sålt den, då hade jag ju fått cobran nästan gratis :lol:

Det kommer vässas o fixas i den takt ekonomin och frugan tillåter. Man måste ju vara lite smidig för att behålla "husfriden". ;)

Hur som helst så är jag grymt nöjd med mitt bilval, jänkejärn var helt klart över förväntningarna även om det krävdes lite "fix" för att få den "körbar".

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest my little pony

Hej alla musse ägare......

Jag la in mitt inlägg på 2005+ sidan , det borde ha jag ha satt in här...

orkar inte skriva om det....vill ni läsa det så gå in på rubrik 2005+

typisk mustangägare o läs det där....

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej alla!

Jag heter Eric Ericsson

Börjar med att skriva på denna tråden först, då jag precis har låtit en pojkdröm gå i uppfyllese. Införskaffade min första Mustang för 1,5 månad sedan. En blå Musse GT cab -01. Bilen kommer direkt från Florida via en mellanhand här i Halmstad. Jag har inte fått något CMC nummer ännu men såg att medlemskorten var slut, så det dröjer väl ett tag till innan man blir officiell medlem. Kul att se att denna clubben verkar vara så aktiv.

Kön/Ålder: Man 45 år.

Civilstånd: Gift.

Yrke: Stadsnätsansvarig (bredband)

Familj: Fru, två killar 15 och 13 år, cocker spaniel

och 3 gräskarpar.

Bilar: Mustang GT cab -01, Volvo och Renault.

Intressen: Mustangen, Scouting och Skidor utför .

Bor: Gullbrandstorp/ Halmstad.

Väntar på att solen skall titta fram.........

Eric

Link to comment
Share on other sites

Många bilar har det blivit under åren, vissa mer suspekta än andra. Köpte en Mustang '69 HT 1976 som jag tyvärr sålde. Efter många år och många bilar senare hamnade jag åter i Mustangfållan, först en grön '95:a cab som jag snabbt sålde då jag "hittade" den nuvarande Canary Yellow '95:an.

Tycker om att köra bil, så det blir mellan 25 kkm och 35 kkm varje säsong (mellan April & November). Oftast på südtyska eller danska småvägar, men susar även med viss förtjusning fram på någon tysk autobahn (ja, det går att göra kick-down över 200)

Fungerar i klubben som regionsansvarig för Region Vätterbygden tillsammans med ett glatt och sammansvetsat gäng.

Namn: Lars "Frasse" Fransson

Kön/Ålder: Man född 1954

Civilstånd: Gift.

Religion: Agnostiker ... tills dess motsatsen bevisats

Yrke: Projektledare & Resturatör

Familj: Hustrun å 3 vuxna (utflugna) barn

Bilar: Mustang GT Convertible 1995 m.fl.

Intressen: Bilar, resor, musik & fotografering.

Ökänd för: Hög röst, tar stor plats i rummet samt att alltid ha kameran framme.

Bor: Centrala Linköping.

Lite bilder:

xnm011.jpg

xnm021.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hej allihopa!

Per heter jag och är 19år, jag blev vell biltokig nångång vid 14års åldern och fastnade rätt fort för gammla v8:or :) kom rätt fort på att det va roligare med bottendrag och v8:a muller än turbo och pysande dumpventil.

Nyss skaffat min första mustang, tyvär så sa plånboken nej när jag igentligen ville ha en fastback -67:a :D men är hel nöjd med den här också. Att åka brett på bana är ju det roligaste som finns så den här bilen känns perfekt för det ändamålet. :)

kön: Man 19år

Yrke: Mackanställd

Bilar: Mustang GT -96

volvo245:a -82

Fritid:Flickvännen, skruva bilar, motivlack.

få höra nu? finns de nå fler yngre grabbar som fastnat för bilar som det inte står volvo på? :)

Link to comment
Share on other sites

... få höra nu? finns de nå fler yngre grabbar som fastnat för bilar som det inte står volvo på? :)

Javisst finns vi, även om det stått Volvo i grillen på hälften av de bilar jag hittils har haft :roll: Min musse står det lite om i "den typiska mustangklassikerägaren" tråden

/Simon

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Hej allihopa!

Per heter jag och är 19år, jag blev vell biltokig nångång vid 14års åldern och fastnade rätt fort för gammla v8:or :) kom rätt fort på att det va roligare med bottendrag och v8:a muller än turbo och pysande dumpventil.

Nyss skaffat min första mustang, tyvär så sa plånboken nej när jag igentligen ville ha en fastback -67:a :D men är hel nöjd med den här också. Att åka brett på bana är ju det roligaste som finns så den här bilen känns perfekt för det ändamålet. :)

kön: Man 19år

Yrke: Mackanställd

Bilar: Mustang GT -96

volvo245:a -82

Fritid:Flickvännen, skruva bilar, motivlack.

få höra nu? finns de nå fler yngre grabbar som fastnat för bilar som det inte står volvo på? :)

Jodå, är själv 19år och inne på sin första Mustang, men du har ju ingen gammal V8 i din bil, måste ju sitta en Sohc motor i den eftersom du har en 96:a, själv äger jag en 95:a GT med den klassiska 302:an, dock med insprutning.

Varför jag gillar bilar ?

Bra fråga, ingen i familjen är intresserade förutom min morbror och farbror som jag sällan träffar, måste vart dom som fått in mig på spåret under mina yngre år.

Just nu studerar jag till flygtekniker, jobbar extra på ett sportcenter och umgås med tjejen.

MVH Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Det är alltid kul med en ny kompis i 94-95 segmentet då

våra bilar är lite speciella eftersom vi har liggande bakljus. :shock:

Jag tycker det är skitsnyggt då vi sticker ut i från resten av alla världens Mustanger. :D:D:P

jag tror att våra bilar är blivande klassiker, bara mina tankar. :P8)

Men välkomen skall du vara i klubben . :D:D

MVH Lasse. 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej igen.

Dax att göra er uppmärksamma på att detta ämnet som startade

Jan 2008 har blivit ganska bra emotaget, men nog finns det fler

av denna årgång av Mustang, fyll på med gruppen genration 6

Mustang ni som ännu inte vågat. :?

Det är många här som vill veta vem du är och att (du)ni faktiskt

finns i massor. ;)

Link to comment
Share on other sites

:D Tja!

Jag är en man som är född 1970 och har ägt en Musse -01 GT sen 2003 och båda går som en klocka. :D Innan jag köpte mussen så hade jag kollat på många annonser om Mustanger.Jag och min sambo råkade glida förbi en bilfirma som hade den här mussen,och båda två smällte direkt.Vi kör ifrån vår-höst, Imellan det står han i varm garage och blir servad.vi har hundar o en katt och bor lite ute på landet i Västmanland.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Såg att det var länge sedan någon ramlade in här och skrev om sig själv.

Själv har jag en 38 år gammal kropp men 18 i sinnet vilket innebär att en Mustang passar som hand i handske, lagom bus men ändå accepterat av sambon.....

Kör en -95 GT cab, 20" kromfälgar. Historien började början av sommaren -08 då jag hämtade den i dalarna. Förste brukare i Sverige, bilen importerades redan -04 men ingen orkade ta den genom besiktningen. Nåväl, körde hem den, var nöjd och glad i en och en halv vecka innan det stod en råbock i vägen.... Sju månader senare kom hon hem(bilen alltså) så den här sommaren är min första. Planerna för vintern är redan lagda och hon kommer komma ut som det anstår en mustang nästa vår dvs mycket effekt, bra väghållning och ett gott muller!

Familj:

Jag, Andreas 38

Sambo, Annika 39

Son, Carl 13

Dotter, Miranda 12

Son, Johan 6

3 katter, Mysan, Snuttan och Tusse(samtliga livrädda för hästen!)

Hyr villa utanför Mariestad.

Övrig bilpark i dagsläget(förändras ofta)

Ford Mondeo V6 -02

Ford Granada Ghia -75

Alfa Romeo 164 V6 -90

Saab 9-5 2.3t -00

Chevrolet El Camino -74

Jobbar som teknisk officer P4. Fritid har jag nästan ingen så den lilla tiden går till att klippa gräs, ha roligt med barnen och rita streck i asfalten.....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Min första Mustang blev en Cobra -96

en ljuvligt härlig bil med mycket kraft i.

Ihopbyggd av en crashad Cobracabbe nu med coupékaross av vårat orakel Håkan P i Usa förädlad med alla trix och godsaker som hör till hemkommen till Sverige år 2000 då jag fick förmånen att provköra :--:twisted: och den tog bra men det skulle dröja till 2007 innan jag fick äran och råd att införskaffa denna skönhet.

Bil:Ford Mustang SVT Cobra 1996

Ägare:Johan Hjalmarsson 1969 egenföretagare

Dom som gärna åker med är:

Min fru Linda 1974

Barnen:

Theo 2002

Casper 2004

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej !

Varit medlem ett tag nu på forumet men jag har inte kommit mig för att skriva förrän nu men bättre sent än aldrig.

Alltid varit bil intresserad men det var inte förrän förra hösten som köpet blev av.

Läste på en del (fördel med internet och tonvis med information) och hittade det jag ville ha i en svart 03 cobra cab.

Ganska ny (förhoppningsvis lite att reparera)

Cab (Hur skönt är det inte att åka nedcabbat dom 2-3 regnfria dagarna på året)

Svart (Hur snyggt som helst nytvättad innan vägdammet efter 100m smutsat ner den igen)

Bra prestanda (400Hk original , lite mer som den är nu)

Uppgraderingar (Finns hur mycket eftermarknads delar som helst till den)

Jag själv är 44 år nu och bor i Karlskoga,Värmland med fru och 2 barn.

Jobbar på ett IT företag i Örebro så det blir en del pendlar mil om året, vissa med mussen :)

//Danne

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hej alla mustangers!! :wave:

Pierre här ,har nyligen skaffat min första musse :D:D ,det blev en v6a cab röd och fin :oops: , har haft mustang som intresse sedan 15-16års åldern men först nu skaffat den .Har hållit på med en annan klassiker och skruvat innan, nämligen bubblan :oops: , men alltid kikat på mustangen vid sidan av :shock: .Har självklart gått med i MCM men inte fått medlemsnr ännu .

Namn: Pierre Martinsson,

Ålder: 37

Civilstånd: Gift med en underbar fru

4 barn två tjejer 14 och 12,två tvillinggrabbar på 9

Har även en hund och en katt

Bor: i en villa i Eksjö

Jobbar som svetsare på Eksjö maskin & truck ab

Bilar: Mustang v6 3,8l cab

Volvo xc90 2,5

Intresse: Mustangen ,familjen, träffa nya människor ,djur & natur

Gillar :mustangen, familjen, detta forumet såklart , god mat och dryck

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Efter att en kompis lurade med mig på Ponny touren i en lånad Mustang GT 07, Bestämde jag mig för att en sådan skall jag ha! Ett år senare köptes en ny 08 GT, Vilken underbar känsla det var att dundra i väg med denna bil.. Jag åker en hel del bil i tjänsten och även privat så jag åkte ca 4300 mil med denna underbara vagn på 1,5 år. Men jag tyckte inte om att åka till jobbet under hösten med all smuts skit och sten.

sålde iväg 08GT i våras, och började leta efter en lite billigare mustang och denna gång skulle det bli en cab.

Önskelistan på nya bilen var krävande:

1. CAB

2. Den skulle vara billigare an GT08 (så att jag kan köpa en vinterbil)

3. Gärna en lite "udda" eller speciel bil.

4. Prestandan skulle vara likvärdig eller bättre.

I går införskaffades en bil som uppfyllde kraven.

En vit 04 Cobra Cab med få mil på mätaren.

Bilen är helt orginal.

Hoppas att vintern dröjer... så jag hinner njuta några mil av denna skönhet!

Namn: Peter

Ålder: 38

Civilstånd: Gift med en underbar fru

2 barn grabbar 2 & 5

2 Hundar

Bor: i en villa i Nacka

Jobbar som säljare

Övriga bilar: VW Sharan -07 (när hela familjen & hundarna skall ut och åka)

BMW 325 D -07 (till salu nu när jag köpt Cobran...)

Link to comment
Share on other sites

Jaha då får väl jag bidra också.

Min första bil när jag tog körkort var en fabriks ny BMW 328i E46 (vilken fantastisk affär) som jag försökte trimma lite grann, men insåg att trimma sug är alldeles för dyrt. Men det blev chippning, CAI och avgas på den i alla fall samt lite lätt pizza-styling. När den avyttrades 3 år senare var jag billös, i alla fall i ägarhänseende i flera år. Dels pga av studier.

Mitt nästa köp blev en Mitsubishi Eclipse GS av andra generationen, som fortfarande står på vår uppfart (populärt? neeej). Denna köpte jag då jag blev kär i den i och med den första fast and the furious filmen och hade väl någon ambition om att bygga en replika utseendemässigt.

Denna bil har jag skruvat en del på, koppling, avgas, cai, nytt kjolpaket, nya lyktor, stereobygge etc...dock inget high-tech det är jag för dum för. Dock ska den säljas nu.

Så kommer vi ju då till Mustangen. Jag och sambon hade väl sneglat lite på en cab, men när jag såg denna så blev jag kär på nytt. Cab intalade jag mig själv är kul ungefär 1 månad i detta land så det fick bli en täckt kaross i stället.

Planen med denna är att lämna den original utseendemässigt, bortsett från lite andra lampor. I trimväg ska jag väl byta TB, CAI, avgas, plocka kattarna och byta plenum. V8 är underbart att köra och att få ha en bil med drivning på rätt hjulpar igen är också skönt, inspirerar till "kreativt bilkörande". Och som min kollega sa -"Mustang, det är för grabbar med hår i r*ven".

Ålder 30

Civilstatus: Förlovad, snart gift

Bor: Villa i Åkersberga

Barn: Inte ännu

Yrke: Inom Bank och finans

Bilar: SAAB 9-3 1.8t Biopower SC, Eclipse och Mussen

Intressen utöver bilar: Dykning, golf och skidåkning

Samt en liten Jack Russel valp och en ful tattartermos =)

Link to comment
Share on other sites

Efter att en kompis lurade med mig på Ponny touren i en lånad Mustang GT 07, Bestämde jag mig för att en sådan skall jag ha! Ett år senare köptes en ny 08 GT, Vilken underbar känsla det var att dundra i väg med denna bil.. Jag åker en hel del bil i tjänsten och även privat så jag åkte ca 4300 mil med denna underbara vagn på 1,5 år. Men jag tyckte inte om att åka till jobbet under hösten med all smuts skit och sten.

sålde iväg 08GT i våras, och började leta efter en lite billigare mustang och denna gång skulle det bli en cab.

Önskelistan på nya bilen var krävande:

1. CAB

2. Den skulle vara billigare an GT08 (så att jag kan köpa en vinterbil)

3. Gärna en lite "udda" eller speciel bil.

4. Prestandan skulle vara likvärdig eller bättre.

I går införskaffades en bil som uppfyllde kraven.

En vit 04 Cobra Cab med få mil på mätaren.

Bilen är helt orginal.

Hoppas att vintern dröjer... så jag hinner njuta några mil av denna skönhet!

Namn: Peter

Ålder: 38

Civilstånd: Gift med en underbar fru

2 barn grabbar 2 & 5

2 Hundar

Bor: i en villa i Nacka

Jobbar som säljare

Övriga bilar: VW Sharan -07 (när hela familjen & hundarna skall ut och åka)

BMW 325 D -07 (till salu nu när jag köpt Cobran...)

Grattis till ett grymt köp och kul med en Cobra till i Stockholm,rullar nog inte mer än 3-4 st här. Snart sätter trimtankarna igång och då får du verkligen se vad bilen går för.

Markus, 2003 Cobra coupe

Link to comment
Share on other sites

Gäst
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...