Jump to content

Motorvärmare?


Rosten

Recommended Posts

Har precis köpt en Thunderbird -87a med 5 liters motor för att plocka delar av till mustangen.

Men då den är nybesiktigad så vill man ju gärna köra lite med den innan man river den. Ringde Mekonomen och dom skulle ha en Defa doppvärmare till den liggandes i lagret. Dom trodde att den skulle sitta på höger sida av bilen men var inte säkra. Så jag slängde mig lite snabbt under bilen och kostaterade att det inte går att se något pga allt som sitter i vägen. Någon som har koll på vilken sida som motorvärmaren skall in på. Så att jag slipper riva bägg sidorna.

Link to comment
Share on other sites

På min 5.0'a från en -89 Econoline van så sitter motorvärmaren i fryspluggen precis framför startmotorn. (Är samma på en -88 van åt en vän. I.o.f.s. samma bil bara olika år.)

Hoppas detta hjälper dig nåt.

Link to comment
Share on other sites

På min 5.0'a från en -89 Econoline van så sitter motorvärmaren i fryspluggen precis framför startmotorn. (Är samma på en -88 van åt en vän. I.o.f.s. samma bil bara olika år.)

Hoppas detta hjälper dig nåt.

Då vet jag vart jag skall riva. Funderade på om jag kunde skära bort en del av innerskärmen för att komma åt bättre. Bilen skall ju ändå skrotas i framtiden.

Jag har hållt rätt bra koll på ditt bygge på nätet. Så du får vara beredd på flera frågor från mig i framtiden. Du har ju redan gjort det som jag skall göra. Skillnaden är att du stoppade ner motorn i en opel och jag skall stoppa ner den i en ford.

Link to comment
Share on other sites

Kul att du hade koll på min bil, nu är även en dubbelturbo sats påväg ner i motorrummet. :--

Ps. Har även hunnit bli "Riks kändis" :roll: då bilen finns med i "Plastsport" (Bilsport) nr. 1-2 2008. Ds. 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...