Jump to content

Någon med ny stereo i mustangen?


elboy cmc 388

Recommended Posts

jag kommer nog att få lämna in mustangen till BRL så att dom ordnar till allt det elektriska till bil stereon sedan får jag se hur mycket jag gör själv med installationen av slutsteg och cd. men en ljuddämpare flowmaster hitta jag .såg det på bild 2.5"utblås .samma storlek som orginalet så jag blev som vanligt osäker om det låter mer v8 än det orginal som sitter på?

Link to comment
Share on other sites

En sån vill jag också ha! Riktigt snygg och verkar ha den teknik man önskar.

Om jag förstår rätt så täcker den även "myntfacket" under befintlig stereo.

Har läst en del inlägg om byte av stereo på forumet och det verkar inte helt lätt beroende på amerikanska installationer? Kan man använda befintligt slutsteg etc?

Link to comment
Share on other sites

Ska gå om man lyckas få tag i den övergångs kabeln/kablarna som behövs.

Tycker ljudet duger helt ok men vill gärna få in alla kanaler och

mp3. Ingen som sitter inne på hur man gör när man ska byta på dessa nyare modeller, Ska ner till brl i veckan och kolla om dom kan få fram

eller har andra förlag.

Tror att det kan vara denna kabel vi behöver då...

http://www.crutchfield.com/App/Product/ ... 519&tp=736

Link to comment
Share on other sites

Jag har kollat runt efter en adapter men ej hittat någon BRL O MDS kan ej få tag i någon.ringde MDS i Göteborg han hadde ett pris förslag på ungefär 2000 kr för att byta ut allt ihop. pris på adapter?men om det är någon som får tag i en adapter så hoppas jag att dom hör av sig(om Flowmaster dämparen låter så mycket skall jag inte ha det)

Link to comment
Share on other sites

det är ju viserligen bara att beställa från sidan ovan :idea:

Vet inte vad frakten blir men men biligare än femhundingen måste det.

Ang flowmaster så ja det beror väll på hur man kör och vill att det ska höras. Man kan ju smyga hem och inte ligga på 5000varav :lol::lol::twisted:

Link to comment
Share on other sites

Kolla på ebay vad dom ska ha för adaptern där.

Jag köpte nyligen till min 05a från ebay.

Den va visserligen av märket "Schosche", men det finns garanterat till era där också.

Minns inte vad jag betala men det va inte mycket iaf.

Link to comment
Share on other sites

om man går till typ BRL och säger vilken kärra man har och vilken stereo som ska in så kan dom oftast plocka fram rätt ISO. Alla tillverkare har ju sina standard varianter och brukar kosta mellan 200-400 kr.

jag böt till en sony och köpte en iso för 395 kr.

Link to comment
Share on other sites

jag kasserade min gamla växlare...gav upp!

satte in en ny svensk stereo..(fick lämna in på stereoverkstad)

det enda vi hade strul med var stegen i skuffen...ska jag vara ärlig vetefan hur vi löste det..men till slut fungerade det perfekt!

jag köpte kablaget och panel av en medlem här på forumet!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jag har bytt ut min orginal stereo satt in en Pioneer spelare och det var ju enkelt.jag använder orginal slutstegen .fungerar perfekt.man blir ju så nöjd när man kan fixa något själv nu när man inte har grejat så mycket med motorer.fråga gärna om ni vill ha hjälp med stereon.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...