Jump to content

Sänkning av framvagn


convertible90
 Share

Recommended Posts

Ärligt talat så har jag nog inte kört mer en kanske 25 meter (på/av trailer) med kapade fjädrar. Jag var tvungen att flytta mitt garage för ett par år sedan, så det blev att bara precis få ihopa bilen i rullande skick. Hade ingen fjäderkompressor tillgänglig, så jag kapade ett varv och då gick det precis att lägga in fjädrarna. på tal om fjädrar: Vill ni ha en spännande kväll så prova att installera Dragsprings! Det är en utmaning för både muskler och hjärta. När man börjar så ser det ut som det sldrig ska gå, och när du är klar så ser det ut som de ska fara ut vilken sekund som helst... :D Men, de funkar. Tycker man att original är långa så lägg till en decimeter så får du se hur dragsprings är...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
by the way, vad har du i motorn´?

kompression ? ,Kolvar? kamaxel, toppar etc etc ? Dator typ, insug ?

Vore kul att veta med tanke på dina hjul lyft..

/olle

Tja, det är inget speciellt faktiskt.

Som svar på dina frågor:

original, original, NHRA stock legal kam med stock lyft, annan duration. original oportade. Dator original med RPM extender. original oportat.

Coolt va? :)

Link to comment
Share on other sites

ok, då handlar det väl mycket om vikt minskning + utväxling

+ slicks för att göra hjul lyft.

1566kg raceready med förare, 4.88 i bakaxeln, original t-5 låda, Centerforce DF koppling (bolt on replacement) o 28x9 slicks.

Kolla vad en original FOX GT väger, så ser du att det inte handlar om nån viktminskning att tala om.

Har tom spolarvätska, värmepaket o tuta kvar.

Link to comment
Share on other sites

Det är en Comp Cams kam. Köpte den av Evan Smith, som är Stockåkare o redaktör på Muscle Mustangs and Fast Fords. Några värden får du inte 8) , men med Stock legal så menas det fri duration, men samma lyft som originalkammen som bilen kom med från fabrik. Inte vidare lämplig till nåt annat än dragracing.

Link to comment
Share on other sites

det är väl ingen "rocket science" direkt...

Någon på denna sida kanske....?

http://www.compcams.com/technical/Catal ... 75_230.pdf

möjligen en av deras Custom grinds längst ner.

HYDRAULIC 31-411-4 260AH-10 260-9 268-9 212 218 .474 .474 110°

HYDRAULIC 31-412-4 260AH-8 260-9 268-9 212 218 .474 .474 108°

HYDRAULIC 31-438-4 260AH-14 260-9 268-9 212 218 .474 .474 114°

HYDRAULIC 31-440-4 268TH-15 268-6 260-9 218 212 .484 .474 115°

HYDRAULIC 31-415-4 268AH-10 268-4 276-4 222 226 .494 .494 110°

HYDRAULIC 31-442-4 268AH-14 268-4 276-4 222 226 .494 .494 114°

HYDRAULIC 31-416-4 268AH-8 268-4 276-4 222 226 .494 .494 108°

Hur som helst, kul att bilen går så bra som den gör.

säkert bättre än min...

vad är bästa tid?

/Olle

Link to comment
Share on other sites

Nope, ingen rocket science alls faktiskt. -0.287 mot index (H/FI) på 1/8 mile, 8.19 alltså, och 13.19 på 13.40 index på 1/4 mile. Dock så är det över 1 år mellan dessa körningar, skulle gissa på att det skulle kunnat gå åtminstone nån 10a snabbare i fjor på 1/4.

Nya index för 2008, så jag får se hur jag gör. Skaffat hus, så jag har inte skitmycket tid i garaget just nu. Måste väga om, och lätta bilen typ 80 kg för att hamna i vettig klass. Fuel Injected har gått upp i samma klasser som förgasarbilarna igen... Får inte längre ha 2-step på handkontroll, måste sitta på broms eller i mitt fall koppling, så jag ska försöka bygga om lite där. Blir väl kanske några tävlingar i år om budget o tid räcker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...