Jump to content

Renovering HT 70 (var Byta skärmkanter / Quarter panels)


bjornpersson

Recommended Posts

Hej.

Trevliga bilder, mäst trevligt i bilderna är din 70a. 8)

Tänkte på en sak som slog mig när jag hadde min fd

65a ht hemma på besök, bilden som man ser bilarna

bakifrån, 70an ser smalare ut än 65an. :roll:

Samma fenomen ser jag på bilden du tagit med 67an

vid sidan om din, 70 ser smalare ut än 67 :?::?::?:

I vilket fall så vill jag gratulera dig till ett mycket bra

jobb. ;)

Tack Lars! :) ... ja, visst ser den liten ut :? Vi får väl se om den ser mindre ut än din också när vi får chans att träffas. Jag kanske har råkat renovera en mini-pony ? ;)

Hej!

Och GRATTIS! Nu är du rullande till slut! :D:D

Måste få gratulera till en mycket fin bil. Det måste kännas underbart för dej

att äntligen få komma på din första träff efter att bilen blivit klar. Vilket enormt

arbete du lagt ner. Du kan väl inte ha nåt normalt jobb som haft all denna tid

att lägga på bilen? Hur som helst: Detta har varit den roligaste tråden att följa

på forumet de senaste åren!!

Lycka till i ditt kommande liv! För nu börjar ditt nya liv! Utanför garaget d.v.s.

Med alla lyckönskningar,

Tack Pools! Jag har faktiskt ett jobb också :shock: .. Jag driver ett företag så mina normala dagar på jobbet är oftast ca 12 timmar plus en kortare dag en hel del helger. Under Musse-renoveringen så har jag dock tvingat mig själv att jobba max 10 timmar på jobbet och undvika helger. Detta och nogrann planering har nog gjort att det blev resultat relativt snabbt. Inget TV-tittande, dra ner på sömnen, skippa maten (jag har tappat 5 kilo under våren hehe :!: )

En förstående sambo som får låna bilen när hon vill har hjälpt också!

En annan viktig faktor är all hjälp som ni på forumet gett mig. Ovärderligt! Tusen tusen Tack!

Planering och utrymme är nyckeln tror jag. Jag har ju haft turen att kunna måla lösa delar i en helt annan lokal och därför kunnat "hoppa" mellan olika moment och därmed jobbat under torktider och annat. Att sprida ut många moment parallellt underlättar också när man saknar material - hoppa till nästa. Enda problemet är väl att man lätt kan bli lite splittrad :o

Grattis... du hade inteså fel när du skrev maj... 1 juni är ju först idag... GRATTIS!!! 8)8)

/Simon

Tack Simon! Nej nära skjuter ingen hare med en musse fick jag i alla fall :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 316
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jätte roligt att se detta. Och vilket jobb det är rekord snabbt jobbat. Men det är som du skrev planering och målmedvetehet. Det är nyckeln. Sen är det inte dåligt att få så mycket stöd och posetiva reaktioner här på forumet. Bara det är en hjälp till att lyckas. Iallafall så är det jätte rilogt att se den färdig. Och njut av sommaren lacka om den till vintern huven alltså. Ska bli skit kul att få se den i verkligheten. Berra

Link to comment
Share on other sites

Ja, nu har jag inspekterat din bil i verkligheten, i Ånnaboda idag. Jag behövde inte bli besviken när jag såg den. Jag tycker verkligen du ska unna dig att njuta av att åka med bilen, dom sista finishdetaljerna kan man alltid fixa senare.

Link to comment
Share on other sites

Tack Ronnie!

Ja, jag gör som du säger nu. Försöker lägga allt som gör att bilen blir stående åt sidan. Jag har dock lite småfix som får bli gjort så fort som möjligt. Kromlisterna (nya repro) över drip rails måste ju dit bland annat. Verkar dock som man har nytta av mer än två händer ?!

Trevlig träff i Ånnaboda idag också! Bifogar ett par bilder om det kan vara av intresse.

Tack igen Ronnie!

Link to comment
Share on other sites

Roligt att få se din bil i Ånnaboda och se resultatet. Du sa att det var en garagelack.

Ja ja ok då, men det var nog bättre än så...........

Vilken blygsam kille du är, jag har sett motsvarande resultat från etablerade lackerare, och dom har inte varit så blygsamma som du är.

Den såg riktigt bra ut. Man undrar om du stoppar med den här bilen, eller om du nu fått blodad tand och vill kasta dig över en ny utmaning efter denna.

Man säger att det är sista gången, men så blir det ett nytt projekt efter ett tag. Förmodligen någon form av renoveringsalkoholism.

Link to comment
Share on other sites

Trvligt.. Hur känns de nu när du har vart på träff å visat upp pärlan?

Å grattis en engång till en bra renovering. :D

Tackar Jonas ! Jo, det känns bra att den rullar nu till sist. Visst finns det mer att göra men det är väl vad en bra hobby går ut på ?

--

Roligt att få se din bil i Ånnaboda och se resultatet. Du sa att det var en garagelack.

Ja ja ok då, men det var nog bättre än så...........

Vilken blygsam kille du är, jag har sett motsvarande resultat från etablerade lackerare, och dom har inte varit så blygsamma som du är.

Den såg riktigt bra ut. Man undrar om du stoppar med den här bilen, eller om du nu fått blodad tand och vill kasta dig över en ny utmaning efter denna.

Man säger att det är sista gången, men så blir det ett nytt projekt efter ett tag. Förmodligen någon form av renoveringsalkoholism.

Tack till dig också JH! Trevligt att råkas!

Ja, kanske det :) renoveringsalkoholism ... hehe .. satt faktiskt på ebay igår och kikade lite ... bäst att hålla sig i skinnet dock! ;)

Link to comment
Share on other sites

Grattis Björn Var och synade din bil idag på Pony meet. Du ska ha eloge för ditt superbra arbete som du gjort. Kan inte annat bli imponerd av vad du har åstakommit på en så kort tid. Skulle vilja ha den kunskapen som du har när jag var i din ålder. Då hade man sparat en massa pengar som man slängt ut. Och dom jobben var inte bättre i lack synpunkt som du har gjort. Tänk på att dom kallade sig för proffs med riktig lackbox och allt som behövs för att resultatet ska bli bra. Men ditt jobb är långt mycket bättre än deras. Om du tänker göra ett nytt jobb på någon annan musse så räkna med att jag kommer att sitta spikad och följa med dina förhavanden.

Berra

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tack Berra. Vi har ju messat lite privat men det skadar inte att tacka en extra gång :)

Den här tråden är väl egentligen överstökad men jag måste bara få visa upp de "nya" (begagnade) fälgarna. De kom dit idag. Tack till Magnus Helsingborg för att du sålde dem till mig! Bussgodset hann igenom mer än halva Sverige på två dagar!

Cooper Cobra 235:or sitter det på dessa 15x7 och jag tycker att det ser bra ut. 225 rekommenderades enligt en tabell men 235 verkar gå bra det också.

Nu har jag även gummilist i bakluckan som framgår av bilderna. Limmet som rekommenderats Loctite 480 var svårfunnet så det blev ett annat märke som funkar för gummi och är svart.

Imorgon ska jag försöka ta mig i kragen och montera tröskellisterna och listerna runt hjulhusen. Av någon konstig anledning så är tempot oerhört långsamt nu ... :oops:

Mvh,

Björn

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...