Jump to content

Svetsa kant i kant eller överlappa?


Thomas Ladö

Recommended Posts

Hej!

Hade en fråga tidigare om plåt under batterihyllan på en 71:a. Har kommit fram till att det bästa är att köpa en ny inneskärm och klippa ut den bit som jag behöver.

Nu undrar jag bara hur ni hade gjort. Svetsa dit den nya plåten kant i kant eller eller ta en större bit och överlappa?

Så här gjorde de på en mustang 67:a Ser ut som en överlappning underifrån.

http://www.mustangmonthly.com/howto/173 ... index.html

//Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hej igen!

Tack för tipset! Jag ska fundera vidare på hur jag löser det. Eftersom en orginal inneskärmen har en disvetsad "support bracket" under battrihyllan talar det ju för att jag kan punktsvetsa en ny plåt och inte bekymra mig för kanter eftersom de ursprungligen fanns där.

Hursomhelst, vi lärare måste ju ha något skoj att pyssla med under sportlovet! ;)

//Thomas

Link to comment
Share on other sites

Om du ändå köper en hel innerskärm så tror jag nästan att du sparar jobb på att borra ur punktsvetsarna och byta hela. Plus att resultatet blir bättre. Enda nackdelen är att du då måste demontera framskärmen, om du inte redan gjort det... ;)

När jag bytte så hade jag inte så mycket att välja på för mina innerskärmar hade nästan försvunnit helt...! :shock:

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag har helt bytt linje och är tillbaka till mitt ursprungsalternativ.

Detta genom att låta en plåtslagare från "gamla skolan", dvs. de rätta kunskaperna, tillverka en ny battery bracket som sitter under batterihyllan. Denna kommer att punktsvetsat på plats.

Inneskärmen är för övrigt kvar i motorrummet och det var inte rost som hade förstört något på denna arizonabil, utan dum gammal batterisyra. :cry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...