Jump to content

Nya catbacks till mustang 2001-2004 hjälp behövs tack


bionic2

Recommended Posts

Tjenna jag hade tänkt beställa ett nytt avgasystem till min mustang (2003 Mach 1), och jag är ute efter det som häver ut sig mest ljud på både frigång och när man drar på med V8:an.

Saken är ju givetvis den att jag är otroligt inkompetent vad det gäller allt som har med eftermarknaden att göra, så det bidrar till att jag hade kunnnat behöva lite experthjälp på detta området.

Det enda jag egentligen haft till hjälp och bestämma mig för avgasystem är youtube, där jag lyssnat väldigt mkt på mustanger som har ett system som heter borla stingers, så jag har funderat rätt mkt på att beställa ett par sådanna.

http://www.borla.com/applications/looku ... ang/Mach+I

Men sen vet jag inget mer, så är det någon som vet om detta är något att ha? Eller bör man satsa på magnaflow, bassanti, o allt vad de nu heter

Så är det några som vet några andra märken, hemsidor med ljudklipp på system hade varit asbra. Har inte lust att köpa grisen i säcken här för att sedan höra ett annat system som är billigare och låter bättre.

+ om man skulle vilja byta de rören innan också tror de heter headers o midpipes, är det någon som vet om kombinationen av olika märken skulle fungera. är riktigt lost på detta, men vill gärna byta system för mer ljud så vad borde jag göra ?

Blir det problem med besiktningen om man byter system?

tack på förhand:)

Link to comment
Share on other sites

Ok, kanske skall omformulera frågan lite då? Är det någon som köpt ett annat avgassystem till sin mach 1 /GT eller Cobra, isåfall är ni nöjda med detta.. och vad är det för märke, kostnad o hela den baletten

Link to comment
Share on other sites

Jag är nöjd men det är inte bara att "hänga på"... longtubheaders, egentillverkad X-pipa, några aluminiserade afterburners (som går att se igenom)... grymt nöjd, förutom att man behöver kattar på besiktningen.

ang va de säger om ljudet är nog beroende på dagsformen hos personen i fråga?

Link to comment
Share on other sites

Även Flowmasters Serie 40 dämpare häver ur sig en hel del sång.

Gå in och titta lite på deras sida och provlyssna så får vi se vad du tycker om dom?

http://www.flowmastermufflers.com/

Hitta den här texten om någon ny variant på 40 serien med mindre resonans, för det tror jag är svårt att klara sig ifrån med orginalet ur serie 40 men nog låter det V8 ordentligt med orginalet av 40 modellen om man inte är så kännslig för resonans.

The Super 40 is our latest development utilizing "Gen II Delta Flow" technology. This gets you the best of both worlds of Sound and Performance. The Super 40 has that "deep powerful" sound of the original 40 series but with all the benefits of performance and low interior resonance from the "Delta Flow technology."

Lycka till en djungel att få till det ljudet man vill ha.

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...