Jump to content

Ställa på mussen


Fröberg

Recommended Posts

Jag håller med, var på årsta i onsdags och hämtade mitt kaross skydd och snackade med några från klubben, solen hade varit framme hela dagen. Då undrar man varför man ska låta bilen stå avställd i ett tråkigt garage. Men jag fick mina funderingar överkörda när det igår torsdag vräkte ner snö.

Så det är väl att vänta då till april-maj o ställa på. Fan man skulle bo i USA istället (Kalifornien)

:twisted:

Link to comment
Share on other sites

va kör du som sommbil då? eftersom du ska ställa av bilen om 2 månader? :P

Japanskt såklart :D en 3000GT, men tror inte jag kommer ställa av Mussen under sommaren, den är på tok för rolig för att stå och mögla i ett garage.

Ha den bara på vintern var ett säljargument jag använde mot mig själv bara för att kunna motivera varför jag skulle köpa en till bil. Det lät bra just då iaf. :D

Link to comment
Share on other sites

Japanskt såklart :D en 3000GT

Ööööhhh, i Jeepklubbens forum har/hade man en automatisk programmerad grej som bytte ut all text som avhandlade Japanska bilar till "billig imitiation i plast" detta gällde då främst Suzuki Samuraien :lol:

Borde vi inte ha nåt sådant här också moderatorn?

Only kidding, Blad, men i detta forumet känns det som att svära i kyrkan genom att skriva vad du skrev "Japanskt såklart". Men det är ju bra att du känner ett visst förnuft nångång (läs vintern) - det verkar ju lovande ;)

För Japsen med helt o-uttalbart förnamn, kan ju inte va nåt ;)

Real men don't eat sushi - eller hur var det nu :D ?

No offense! Men den bjöd du på 8)

Link to comment
Share on other sites

8 days and counting.....

Våren har kommit till Skåne och bönderna vårar redan (fast idag regnar det) :D

Tilläggas kan göras att vi per definition inte haft någon vinter i Skåne. (det är väl pga all koldioxid vi brummar ut... :oops:)

Om det nu skulle bli snö och kallt så kallas det enl. metereolog för "bakslag" på våren.

Alltså i Skåne kör vi numera med följande årstids cirkel: sommar - höst -vår - sommar - höst - vår - sommar osv... :--

Link to comment
Share on other sites

Japanskt såklart :D en 3000GT

Ööööhhh, i Jeepklubbens forum har/hade man en automatisk programmerad grej som bytte ut all text som avhandlade Japanska bilar till "billig imitiation i plast" detta gällde då främst Suzuki Samuraien :lol:

Borde vi inte ha nåt sådant här också moderatorn?

Only kidding, Blad, men i detta forumet känns det som att svära i kyrkan genom att skriva vad du skrev "Japanskt såklart". Men det är ju bra att du känner ett visst förnuft nångång (läs vintern) - det verkar ju lovande ;)

För Japsen med helt o-uttalbart förnamn, kan ju inte va nåt ;)

Real men don't eat sushi - eller hur var det nu :D ?

No offense! Men den bjöd du på 8)

Hahaha, inser så här i efterhand att jag borde ha skrivit Dodge Stealth istället, då hade jag inte lugit allt för mycket. :lol:

overlake CMC 1202: Stämmer bra att det är fyrkraffs, har även sätesvärmare, defroster i backspeglar och ett kalasbra värmepaket. Så man skulle kunna tycka att jag borde köra den på vintern istället. :D Men hade jag tänkt mer logiskt från början hade jag nog inte haft någon av bilarna. :)

Link to comment
Share on other sites

Hahaha, inser så här i efterhand att jag borde ha skrivit Dodge Stealth istället, då hade jag inte lugit allt för mycket. :lol:

Ja tyvärr så är det svårt att köpa Amerikanskt snart då många modeller är camouflerade japaner. Och Jaggan som blivit en BMW, eller hur det nu är.

Ibland står det en liten lustig Chevrolet (förlåt nu svor jag ju :roll: ) utan för mitt jobb.

De har numera i modellprogrammet en liten plupp (stor som en Polo) som egentligen är nån Isuzu/Daywoo/Kia, eller nåt, med Bowtie-märket på.

Fy, det är samma fula marknadsföring som att ha pappersfyllnad i BH:n eller stoppa en strumpa i byxorna :?

Link to comment
Share on other sites

Tog ut bilen och körde en liten vända förra helgen! Solen sken och 11 plusgrader! Fy fan vad det var skönt!!! :D

Nä, har inte bilen avställd, man vet ju inte riktigt vad de här klimatförändringarna innebär... Inte mycket till sommar och inte mycket till vinter... :?

Nota Bene! NEJ! Jag använder INTE bilen året om!

...men när det är så här vackert väder i februari... :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...