Jump to content

ÄNTLIGEN ...


Freddy_sm7wdg

Recommended Posts

Tänkte börja med att Presentera mig lite snällt här på forumet..

Freddy heter jag och jag är bosatt i den underbara byhålan Sjöbo i Skåne. Efter mycket om och men har jag äntligen fått hem min efterlängtade Mustang. Det slutade med att jag fick modellen jag har önskat mig sedan jag var 8 år gammal.. Mustang 70a Cabbe.

Vi hämtade hem den igår och nu har jag ett fint jobb framför mig för att få den iordninggjord inför sommaren o sen till hösten skall den fixas till en massa kosmetiskt. Jag har tittat runt lite på nätet och hittat en del forum men inget som verkar så "Mänskligt" som detta. Hoppas bara att ni kan stå ut med mina dumma frågor här ett tag framöver :lol:

Bidogar en bild på härligheten , Tagen i gryningen efter att det absolut inte går att sova mer då det kliar duktigt i fingrarna efter att pilla lite grann. 8)

Link to comment
Share on other sites

Japp det är den som stod i Danmark ..

Jag har alltid gått o sneglat på just 69-70 bilarna , Sen dök denna upp och då tyckte jag att det var dags att slå till . Dock höll jag på att missa 70an och ge mig på 71 han hade stående , den har iofs en del annan utrustning som man vill ha , men jag tycker att 71an är mindre vacker och jag har ju alltid sagt att jag skall ha en 70 .. (Själv född det året). dock är jag ju barnsligt förtjust i 69ans fron .. men man kan inte få allt ... eller.. Kanske..

Nåja , nu e den i alla fall hemma och nu skall det svetsas botten och sånt i den. dock är jag precis nopererad så det tar någon vecka innan jag kommer igång riktigt .. Men när sambon inte tittar på så kan man i alla fall ta in lite plast detaljer och små grejor o sitta vid kökskordet och putsa lite.. tack för alla öppna armar som önskar en välkommen .. Efter en nogrannare koll i motorrummet konstaterar jag att jag måste nog hitta ett elschema o ev bygga en ny härva..

// Freddy

Link to comment
Share on other sites

Jo jag är medveten om att det brukar bli en hel del mer än man räknar med , dock känner jag mig rätt så lugn av två olika orsaker..

det första är att hälften av inredningen redan är urplockad och jag ser gatan genom hål ungefär så stora att man kan kasta in hatten , men det sitter mestadels inne på golvet. sen givetvis i balkarna bak , fjäderinfästning och dylikt. Det andra är att jag har fått med plåtar till i princip hela botten , balkar .. ja ungefär halva bilen i lösdelar..

Sen har jag svetsat på vanliga svensson bilar förr i den gamla goda tiden och vet om att det värsta som finns är att svetsa gammal rost , så jag tänker inte ha jättebråttom , och tänker inte försöka ge mig på några genvägar typ.. "Man kan ju behålla den där biten om man slipar rent lite grann" Men visst fan kommer man att gå på en o annan mina och åka på mer jobb än man räknat med.. Men det e väl lite av charmen med det ..

Tack för länken ..!!

// Freddy

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag köpt min första jänkare! Mustang cab-70 med urdålig lack och hyggligt bruksskick i övrigt. mer detaljer kommer när jag har lugnat ner mig....måste nog gå ut i garaget och kolla en gång till....

Janne "

Hmm jag började tro att det var något fel på mig själv när jag nu varit ute vid bilen för 5e gången och kollat in en o annan liten detalj. :D

Link to comment
Share on other sites

En liten fråga ..

Vad tycker ni om att bygga om fronten på 70an till en 69a ?? Jag är ju jäkligt förtjust i fronten på 69an , Men ..

Vissa anser ju att så gör man bara inte och andra tycker att det är helt ok . Min bil är ju inte tänkt att jag skall sitta o syna varje skruv för att kolla att den är original , det är menat att det skall bli en snygg bil som jag kan köra med ute när det är fint väder och så.

Hur mycket byter man för att få på fronten ? , är det skärmarna oxså eller bara frampartiet ?

// Freddy

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Välkommen och hoppas att du får många härliga dagar och

mil i din nyinskaffade Mustang, byt front 69 fronten passar,

karossen för just cab 69-70 är samma förutom rumpan, plåten

för baklampor, framskärmar och sandplåten fram är två andra

småsaker som inte är samma. 8)

70 skärmar fram har sidomarkeringar, det har inte 69, 69an

har sinna sidomarkeringar i sanplåten fram under stötfångarens

ytterhörn. :?

Måste erkänna att 69 fronten är ett strå vassare än 70 men

jag är nöjd ändå med 70. ;)

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...