Jump to content

Stulna Mustangdelar, från NoFear Motorsport - 10 000kr hitte


andreas-cmc 1562

Recommended Posts

Hej alla bilentusiester!

Tyvärr har mitt företag No Fear Motorsport drabbats av ett inbrott i mina helt nya lokaler!

10 000kr till den som fixar tillbaka delarna eller ger ett 100% korrekt tips om var de finns! Inga frågor ställs från min sida!

Det är ett garanterat beställningsjobb.

Vid inbrottet stals endast delar till 2005-2007 Mustang GT (inga verktyg eller delar till någon annan årsmodell!). De tog dessutom bara karossdelar som var silverlackerade, inte likadana men som var olackerade.

Nästan ingenting av det som blev stulet finns att köpa genom någon annan firma i Sverige! Så dessa delar är omöjliga att sälja!

Det rullar en bil till i Sverige med dessa prylar på:

img_3124(2).jpg

BILEN PÅ BILDEN HAR INGET MED STÖLDEN ATT GÖRA MEN ÄR DEN ENDA MED LIKADANA DELAR PÅ I SVERIGE!

Vad som blev stulet:

Roush Scoop till motorhuven (silverlackerat)

Roush Vinge, 3-delad (silver lackerad)

Roush Scoop till bakre sidorutorna (silverlackerade)

BBK Headers, shorty (kromade)

Ford Racing cat back avgassystem (kromade slutrör, står Ford Racing stort på dämparna)

K&N Cold Air intake kit

Brembo bromskit, Shelby GT500 (svarta med vit Brembo logga, 14" skivor samt stålomspunna slangar)

Tokico D-Spec justerbara dämpare

BMR fjädrar (röda)

BMR Krängningshämmare (fram)

BMR Krängningshämmare (bak)

BMR Justerbart panhardstag

BMR Övre stötdämparfästen

BMR Camber bultar

BMR Fästen för bärarmar

Massor med bussningar (röda).

Stang Suspension undre bärarmar (bak)

Steeda Tanklock (borstat aluminium)

Autolite HT0 tändstift (4 paket med 4 stift i varje)

Kåpa till insuget (står power by ford på)

Lite bilder på delarna. Roush grejerna kan man skymta i någon bild.

CIMG0350.JPG

CIMG0351.JPG

CIMG0352.JPG

CIMG0354.JPG

CIMG0355.JPG

Hur hoppas jag få rätt på dessa delar då? Tänkte att en hittelön kan hjälpa.

10 000kr till den som fixar tillbaka delarna eller ger ett 100% korrekt tips om var de finns! Inga frågor ställs från min sida!

Ring antingen mig (Andreas) på 070 881 3077 ANY TIME 24/7! Eller maila mig: [email:2u3cl58z]andreas@nofear-motorsport.se[/email:2u3cl58z]

Link to comment
Share on other sites

Skit tråkigt! Man blir så trött på att folk inte kan skilja på sitt o andras!

BILEN PÅ BILDEN HAR INGET MED STÖLDEN ATT GÖRA MEN ÄR DEN ENDA MED LIKADANA DELAR PÅ I SVERIGE!

Men dessa prylar kan väl vem som helst beställa från usa?

Har man bara ett kreditkort samt en adress så brukar det ju gå att fixa? Eller är detta något special, special?

Kan ju kännas tråkigt om någon faktiskt skulle köpt någon av dessa prylar ärligt o bli utpekad som skurk? Det har ju skyltats med bilen så det är väl inte helt otänkbart att någon tyckt det var snyggt? (syftar på karossdelar/styling som är det som syns)

skall självklart hålla ögonen öppna efter någon som har suspekta musse delar till salu

Link to comment
Share on other sites

Jo självklart kan man beställa dessa delar själv från USA. Men det är själva combon av delar som är unik. Tror inte någon bara får för sig att beställa exakt likadana grejer.

Jag kommer kräva att den som har likadana grejer visar kvitton på dem. För det har jag, har även en del av kartongerna kvar. Jag kommer inte hoppa på folk som har byggt om sina mustanger, men jag kommer garanterat fråga vart grejerna kommer ifrån. Får jag ett tveksamt svar, då jävlar! :evil:

Skit tråkigt! Man blir så trött på att folk inte kan skilja på sitt o andras!
BILEN PÅ BILDEN HAR INGET MED STÖLDEN ATT GÖRA MEN ÄR DEN ENDA MED LIKADANA DELAR PÅ I SVERIGE!

Men dessa prylar kan väl vem som helst beställa från usa?

Har man bara ett kreditkort samt en adress så brukar det ju gå att fixa? Eller är detta något special, special?

Kan ju kännas tråkigt om någon faktiskt skulle köpt någon av dessa prylar ärligt o bli utpekad som skurk? Det har ju skyltats med bilen så det är väl inte helt otänkbart att någon tyckt det var snyggt? (syftar på karossdelar/styling som är det som syns)

skall självklart hålla ögonen öppna efter någon som har suspekta musse delar till salu

Link to comment
Share on other sites

Jag håller på att bygga om min silverfärgade Musse med samma Roush-prylar, jag är nu jäkligt glad att jag har skrivit en del om det här tidigare, man vill ju gärna slippa misstänksamma blickar längs vägarna, tur att man har kvitton på rubbet!

Link to comment
Share on other sites

Hej Andreas,

vilket skit, sånt gör att man bara blir så jävla less.

Släng in en blänkare på Nitroz forum med, det har haft genomslagskraft förut när folk blivit av med bilar och/eller delar.

Hoppas du hittar bitarna, håller ögonen öppna i södern.

mvh

Jocke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...