Jump to content

Nu när våren här


CMC 1061 Berra

Recommended Posts

Kom just hem och satt mig som vanligt och kolla forumet, hajar till på rubriken, och drar mig till minnes att jag såg en nercabbad MB i borås i dag och säger det till Frugan varpå hon sa att hon sett en nercabbad Golf här hemma. Så visst har våren kommit till Borås och Huskvarna!

Link to comment
Share on other sites

Jätte roliga svar. Men jag tycker synd om dig som har bytt hydral kolvar.

Själv så jobbar jag med snö. Och fick inte heller någonting att göra.

Denna vinter. Pga av att jag har opererat mig i ryggen. Känns som man sitter i ett fängelse. Får inte köra bil tack vare medecinen jag använder.

Så stå på er och skriv mycket jag måste få nåt att läsa.

Tack på förhand Berra

Link to comment
Share on other sites

Tack. Vet du en sån har jag kört och plogat och sandat med inne i våran så kallade huvudstad. på tidigt 80 tal. Funkade faktisgt riktigt bra.

Men den var inte lika smidig som en bond traktor. Men var perfekt parkvägar. Det gick att blåsa på lite. Så det lite ös på snön när man kom farande. Fast jag fick klagomål på mig rån allmänheten. men det var stört kul.

Berra

Link to comment
Share on other sites

Får väl bidra med en vinterbild från 80 talet när vi hade vintrar här nere oxå. Har jobbat med snöröjning åt vägverket i över 20 år, men saknar det inte, nu kan man ju önska sig en vit jul utan att behöva ut och jobba!

Och då blir den ju inte vit pga det man bör ha till sillen :D

Link to comment
Share on other sites

Tack. Vet du en sån har jag kört och plogat och sandat med inne i våran så kallade huvudstad. på tidigt 80 tal. Funkade faktisgt riktigt bra.

Berra

Berra, min är en av de 40 som tillverkades. En -81 som förre ägaren förvärvade 1988. Gick i Stockholm! Kanske den du körde?????

Dekalen i original!!

:--

Link to comment
Share on other sites

Jag Kan inte hålla mig var 14 dag tar jag ut Hästen och rastar den.

Här i Stockholm har vi inte haft någon vinter alls. :D:D

Kunde faktiskt haft bilen på ställd hela vintern :shock:

Då komunen inte saltat någon gång i vinter. :lol::lol:

Fast nu svär jag väl i kyrkan MEN. PÅ Ekerö Måste man salta

Vi är ju en kommun av öar och det betyder att man får extremt

mycket isbildning på våra vägar tack vare allt vattnet runt om kring oss.

MVH Lasse

Link to comment
Share on other sites

Tack svedis. Det kan vara möjligt att jag har kört just din valp.

Och märket det kan man inte sluta att komma ihåg. För vackrare innerstad. Roliga bilder. snacka att man har blivit nostalgisk ju äldre man blir. Det är lite skrämande. Själv tyckte jag som ung. Att alla som snackade om förr. Var super nördar. Nu sitter man där själv Ack Ack.

Hur ska detta sluta. Tack än gång för allt ni har och bjuda på. Läser det med största nöja.

Berra

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nytt hopp har väkts. Med mycket tur kommer jag ut med min bil.

Känner att tillfrisknar mycket bra efter min operation. Men har haft rädsla att åka ner till mitt garage. Men har träffat på en gammal vän. Som är sugen på att hjälpa mig att skruva. Så vi tog ett litet snack i gårkväll.

Och kommer att försöka tt få den rullande. Vet inte om jag kommer att sätta på dom nya topparna. Men fixa bakaxeln är prio ett. Har fått tag i en smed. Med plasma skärare. Så att jag kan fixa ordning mina hyllor som ligger mot bladfjädrarna. + Att jag kommer at fixa nya fästen för stagen så att axeln inte kan rotera en gång till. Börjar att känna det är värt att leva igen. Tungt att veta det blir inget i år. Men tack alla som skriver lovar att det har hjälpt. Så nu är det bara att köra på.

Berra

Link to comment
Share on other sites

Yes! så blev det dags för den första ordentliga provturen efter Vinterns arbete som har inneburit att byta ut 6an mot V8a och allt annat som det dragit med sig,,, Det funkar :-- blev första tvätt och vax ochså för i år.. 8)

Så nu e det bara o glida igenom SBP Och sommaren :--:--:--

Link to comment
Share on other sites

Skön blå culör på färgen.

Känns som man badar.

Berra

Visst är det en snygg färg. Jag är ju förstås partisk eftersom min Mustang har samma kulör. Gulfstream aqua heter den, så även namnet gör att man tänker på vatten.

Link to comment
Share on other sites

Hejsan Pelle cmc 375. Häriliga bilder. Mycket schysst vy med bilen lite snett utkörd från garaget. Känner hur det pillar till i kroppen.

Måste försöka få ut bilen i allafall. Få strunta i topp byte i år.

Så finns det stora chanser att komma ut. Kan ni fatta hur grön av avund jag ser på dessa bilder och berättelser som ni bjuder på.

Och alla ska ha tack för att ni tar er tid skriver. Det ger mig verkligen

punsch att komma igång.

Tack Berra

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...